måndag 22 oktober 2012

DBIV för Monet i Frankrike ...

Mitt bästa i veckan är av vardaglig karaktär. 

Jag känner mig så himla priviligierad och lycklig över att bo där vi gör, i det här fina lilla huset där man inte behöver renovera ett enda dugg, med sin gulliga lilla trädgård och så den här dagliga utsikten som jag har vid mitt skrivbord.

Det är toppen av vårt olivträd på tomten man ser, här låter man gatlyktan lysa en bra bit in på morgonen och det som skymtar är sedan ängen utanför vårt hus med sin stig ner till byn. Man svänger av till höger strax ovanför det lilla grå huset och tar sen några långa trappsteg genom en underbar "trädgård", dvs någon har planterat de vackraste växter just där man går. Och vips är man nere i byn. 
Vi är äntligen tillbaka i lugnare tempo, vi njuter av det underbara höstvädret som låter osss äta lunch ute i över tjugo graders värme. Och vi tycker till och med att ett och annan åskväder med skyfall är OK. 
Sen fick vi oväntat tillbaka på skatten också - det var verkligen en höjdpunkt i veckan!


Inga kommentarer: