måndag 26 november 2012

DBIV för Lena i Gävle ...

Hej på er därnere i södern!
 
Jag var med om 2 trevliga körhändelse förra veckan.
Fredag, gav några olika körer härifrån Gävle en körkonsert "Kristina från Duvemåla" helt fantastisk upplevelse.
 
Lördag, var min man inbjuden att delta i Forums manskör ( han hade fått den upplevelsen i födelsedagspresent av en mycket god vän till honom). 
 
Det var träning hela dagen, på em var det musikcafè där han var med i kören (2:a tenor) han påstår sig inte kunna sjunga, då han fick höra i skolan att han skulle vara tyst när det var dax att sjunga, jag var där och lyssnade och han sjöng faktiskt. 
 
På kvällen var det körfest där även jag var inbjuden, god mat och så mycket sång o musik så det var helt fantastiskt, min man fick även spela lite trummor vilket han höll på med  tidigare i livet. 
 
Så härligt med sång o musik!
 
Hälsn. från ett gråmulet Gävle

Inga kommentarer: