lördag 15 december 2012

In i tvättmaskinen bara!

Börjar man klockan tolv en lördag, är det som att kastas rakt in i en centrifug!

Full fart är det!
Jackpot på V75 och nästan alla ska spela och det är julhandel och postärenden - mängder med brev som ska skickas runt världen -, paket som har postats i England eller USA och har annorlunda frimärken eller stämplar (ja, t,om handstilen är annorlunda) ligger på hyllorna ..., och mellan varven ska det växlas pengar, fyllas på mera gröna förbetalda påsar, jag beställer hem tilläggsporton (50 kronorsmärken) och vanliga inrikes häften .., och så är det mejeriet, brödet, osten, fylla på frukten och kaffet, bära ut tomkartonger till containern .., ja, det aldrig slut.

Kunderna är stressade.

Somliga önskar God Jul.
Någon ska till Florida i två veckor, andra till Thailand och en tredje har kommit hem från Kanarieöarna men ska återvända efter jul.
En äldre man frågar när vi börjar sälja dom goda semlorna?
"På annandagen ...", svarar jag.
Mannen ler.
Och längtar.

Och så slår vädret om.

Från ett stadigt högtryck och inte tillstymmelse till värk, blir det töväder - regn och ishalka - och likt ett pistolskott kommer värk i knän, tår, fingrar och ja, alla leder, men mest i höger knä där protesen finns och där jag - enligt läkarna - helt omöjligt kan ha ont .,. men det spränger så där så när jag kommer hem uthärdar jag inte ., jag ligger i soffan och pv masserar eller stryker försiktigt och efter en Alvedon och lite massage, försvinner det onda.

Det är som en dröm.

På arbetsbänken står en skål med nybakade havreflarn och den stekta fisken var överjordiskt god till middag.

Vilken pärla han är, den där pensionatsvärden.


5 kommentarer:

Turtlan sa...

Tveksamt om SMHI. behövs för vädret. Bättre kolla med dig ;-)).

Såg Du Guys tvättmaskin? En sån kanske?

Hoppas du får sova gott! Jag håller mug vaken inatt, jobbvaken.

Natti!

Ulrika sa...

Det är han verkligen. Stor kram till dig, Pv!

Att bli ompysslad så betyder så mycket. Jag har en rallysnubbe som gör detsamma för mig nu när jag har så ont. Fixar och donar. Tar hand om mig på alla sätt. Ja, inte bara mig, mina grabbar också.

bettankax sa...

Så tänker jag mig att kärleken är...

Ruta Ett sa...

Omtanke kan man aldrig få för mycket av - bara för lite!

Eva i Tyresö sa...

Bra PV!
Vi åt fisken igår med sonens familj----den stekta torsken med varma såsen. Mycket gott.
Men tövädret. det rinner in vatten i Majas hus. Balja på golvet i vardagsrummet.
De har lagat taget i åratal men likväl rinner det på samma ställe.
Vi säger inget till semestrande familjen. Ulf skottar på taket. hum han är snart 70!
Ledsna att det blir så här.
Kraaam