tisdag 11 december 2012

På kullen ....

Vid tiotiden, när jag kört till affären och handlat ännu mera mat till fåglarna, öppnar restaurangen.

Jag räknar till elva koltrastar .. , mängder med pilfinkar, några gulsparvar .., en liten försiktig rödhake .., och det jag tror är bergfinkar.

Koltrastarna tycker bäst om skivade äpplen (finns just nu för 8:-kr kilot på Hemköp, dvs, om man har hemköpskort och det har vi ju ...) och det är mest koltrastherrar som tar för sig .., det är som på nobelprisutdelningen, bara en massa herrar på rad!

Efter en stund kommer lilla ekorren och hälsar på.
Nästan orädd är den och håller sig bara några meter ifrån eken när jag fyller på mat.

Då står harry och tittar ut genom rumsfönstret och skäller högt av upphetsning!

3 kommentarer:

Torun sa...

Har du Nötkråka som matgäst?

Cecilia N sa...

Haha, vår hund spräckte en framruta när det skuttade en ekorre framför bilen!

Elisabet. sa...

Torun: jodå, både Nötkråka och Nötväcka!

Cecilia N: jag väntar bara att han ska skutta iväg ut genom rumsfönstret ....