onsdag 6 mars 2013

Det bästa för Ann i Göteborg ....


Det bästa som hände förra veckan var när det vackra paketet kom från underbara Annika i Kävlinge.
Vi träffades på bloggträffen som Elisabet och PV ordnade så fint i Steninge en sommar.


Hon har utrensning och skrev och frågade mig om jag var intresserad av knappar och annat sybehör.
OM jag är, svarade jag ..., och då kom det efter nån dag ett paket inslaget i regnbågspapper.
Jag skulle tagit en bild av det men innan jag ens tänkte den tanken hade jag rivit av pappret, nyfiken på vad som fanns i.

Det blev rena julafton!


Det var knappar i alla material; underbara pärlemorknappar, metall, plast, nylonknappen Ultra, läderknappar m.m. Gamla plastknappar man kunde köpa på EPA för 75 öre. Det var hyskor och hakar och tryckknappar och tråd och stoppegarn i laxrosa.
Elisabet säger: Barndomsminnen rakt av!! Särskilt den till höger.
Det var strumpeband i laxrosa och vita bändelband (bomullsband) och allt omsorgsfullt packat i plastpåsar, en knuten med oblekt bomullssnöre.


En fin kartong med Björntråd och knapphålstråd och en fin liten gul behållare till nålar och...och...och...en stooor bit finaste drällväv!
Tänk vilken historia alla dessa till synes obetydliga saker har att berätta!

Och trots att jag försökte vara envis så fick jag inte ens betala frakten för hela härligheten.

Tusen tack till Annika i Kävlinge och tusen tack Elisabet för att du är en sådan nätverkare.
Och till er andra: Kasta aldrig bort gammalt sybehör ni inte vill ha utan att höra med mig först! Jag betalar frakten – om jag bara får!

Hälsningar Ann i Göteborg.


1 kommentar:

Ruta Ett sa...

...och idag kom det ett paket till!!!