söndag 21 april 2013

Kväller ...


Fyra och en halv timme bara på jobbet och jag är så förkyld och hängig, så det är inte sant.
Och jag ber om ursäkt till kunder och arbetskamrater och säger till chefen, när han kommer, att är det så här i morgon, då blir jag hemma.

Och vi säger hej och tack för idag och det är nästan överjordiskt vackert att ha havet på sin vänstra sida och solen är på väg ner .., så i Steninge svänger jag vänster och kör ner till stranden, i akt och mening att fånga ögonblicket. 

Eller kvällen.














Och se, där kommer en kund från affären - en så rar och trevlig kvinna - och hon blir ståendes en stund och småpratar om detta att ha havet så nära och hur vackert det är .., och vi pratar också om detta att ha hund (hennes är en finsk lapphund vars namn jag redan glömt) och vi pratar om skilsmässor, katter och jo, förvisso blir man ganska rejältså bunden om man har ett husdjur - men så finns där ju också om glädjen, den där innerliga glädjen över att känna sig så älskad -!



Och  nä, jag har ju sagt till Monet att är det nånting jag inte gillar, så är det solnedgångsbilder.
Gissa, vad som nästan varje kväll hamnar i min Iphone.
Just det.

Man ska akta sig för att vara kategorisk.




4 kommentarer:

Monet sa...

Jag har redan skojat med dig på Facebook. Och det ÄR svårt att inte fånga de här underbara ögonblicken. Så varför låta bli egentligen?

Elisabet. sa...

Monet: nä, det är lika bra att ge upp ,-))

mossfolk sa...

Jag älskar solnedgångsbilder och tycker att det är alldeles makalöst vackert! Verkligen!

Eva i Tyresö sa...

vilken underbar syn!!!
Måtte du bli av med förkylningsspöket snart!