fredag 26 april 2013

Projekt Växthus ...


Att pensionatsvärden har arbetat idogt med grunden, det kan ni ju förstå.
Handgrävt, förstås.
Och säkert har han - i alla fall inombords - knorrat över alla rötter som skulle dras upp.


Själv serverade jag flädersaft och gick sedan in och lade mig i sjuksalen.


Ibland ..., men inte ofta, strålade solen.
Och tur att husse hade harry som sällskap.


Så här ska det se ut, alltså.


Och nu ser det ut så här.
För en liten stund sedan ringde en vänlig kvinna från Skånska Byggvaror.
På torsdag i nästa vecka - på förmiddagen -, då kommer växthuset Odla.
Det känns ungefär som om vi ska få tillökning i familjen.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Oj! Då kommer jag att vara med vid nedkomsten! Spännande!
Hedgren

Elisabet. sa...

Hedgren: javisst! Det är nog bara du och jag hemma när barnet kommer ,-)

Monica i Lysekil sa...

Då får jag gratulera med tillökningen!

mellansystern sa...

Oj så roligt du får med din nya tillökning och du ska veta att jag blir nästan lite avundsjuk på dig som får så fint växthus.

Kram från kusinen

Evas blogg sa...

Grattis till den nya familjemedlemmen. Så himlarns kul!

Ruta Ett sa...

Åh, det kommer att bli så bra, så bra!

Turtlan sa...

Blir det till att VAVHA några dagar i början'?

Vård av VäxtHus tänker jag.

Anonym sa...

Ack, då kan jag snart lägga "jordemor" till min meritlista...;)

Hedgren

Elisabet. sa...

till er alla: ja, jag ska ta bilder och visa nytillskottet när det har förlossats från allt emballage ,-)
Och tänk Kerstin så bra, att du nu kan byta inriktning helt! Perfekt.

Turtlan: jag måste prata med chefen idag ,-)

Mian sa...

Spännande!
Vad planerar du att odla?
Tomater? Gurka? Physalis?

Kerstin i Dalarna sa...

Så mysigt när det börjat växa där inne :-)
Ett komplement till komposten som står bakom gropen kan Bokashi vara (www.bokashi.se) En japansk komposteringsmetod som fungerar även vintertid. Vi har provat några år och tycker det fungerar bra.

Elisabet. sa...

Mian: ja, det får vi se .., tomater och gurka förstås och kanske paprika och physalis har jag inte ens tänkt på ..., vi får se ,-)

Kerstin: Ja, komposten måste vi hur som helst flytta på, men det har inte gått ännu, den har frusit fast ,-)
Tack för tipset!

Unknown sa...

Vad avundsjuk jag blir, fast bara litet. Jag unnar dig lyckan att odla och se tomaterna och annat växa. Så himla underbart.....