tisdag 23 april 2013

Post från Dalarna ...!


Och så tar jag moppen och kör till Slöinge för att införskaffa en flaska Nezeril.
Pv har bilen idag, så det är bara att ta sikte på dom tio kilometrarna och det blåser friska vindar och jag har bylsat på mig, ja, så där som skulle färden gå till Antarktis!

I lilla affären - som jag alltid tror hänger på repet -, köper jag middagsmat till mig själv (husets herre har körövning ikväll och kommer inte hem förrän vid niosnåret), plus den där flaskan med nässpray.

Med mig har jag också en avi om stort brev, så det hämtas ut av bara farten.

Väl hemkommen (det blåser nåt otroligt längs vägen, nästan så att man blåser omkull ...och vid Ullarp har stora, raggiga kossor - eller tjurar -, fått komma ut och ligger i gröngräset och tycks njuta ...) brygger jag omedelbart en kanna kaffe .., brer mig en macka och öppnar det stora paketet från Dalarna.

Det är inte klokt!!
Däri finns - förutom ett häfte frimärken -, två barnpyjamasar och flera par trosor för såväl töser som pågar, samt en liten tygkasse!

Allt från Kerstin i Dalarna och avsett att användas som vinster i lotteriet!

Nu vet ni vad som ska utlottas nästa vecka!

Ett brev följer också med.

Handstilen är prydlig och sammanhållen .., det ser ut som en någon som har ordning på sig själv och tillvaron och är innehavare av ett positivt sinnelag.

T a c k  du snälla, rara Kerstin!

2 kommentarer:

Kerstin i Dalarna sa...

Tack för den beskrivningen :-)
Det är väl bra om detta kan användas av någon istället för att samla damm i min nedlagda butik :-D
Krya på dig nu!

Kram

Elisabet. sa...

Ja, men se det stämde ju ganska väl det ,-)