tisdag 23 april 2013

Instagram ...


Så här är det: jag tycker verkligen om detta med Instagram.
Små, korta meddelanden till en bild.
Tjopp, bara.

En av mina favoriter - alla kategorier - är liz_falcon.
Jag blir glad av hennes bilder ..., bilder som ofta visar vatten, fåglar och blommor.
Och båtar.

I en kommentar eller hur det nu var, skrev bloggvännen Monet att bilder på skor eller fötter, för henne var en slags brist på kreativitet.

Så är det inte för mig.

Jag kan inte nog säga hur glad jag blev av den här bilden!!

Nu på morgonen skrev jag ett mail till denna liz och frågade om jag fick lägga upp skobilden på bloggen och visa er andra?

Så här svarade hon:

"Hello dear ,

Thank you so much :) of course you can uploud this ."

Och nu är det gjort.

Jag rekommenderar verkligen hennes instagramsida.

7 kommentarer:

Monet sa...

Jo, jag håller nog fast vid att motivbilderna som innehåller nakna fötter eller olika typer av fotbeklädnader i förgrunden av ett motiv (som här). Eller att man bara riktar kameran ner mot sina fötter. Är ganska icke originellt och det dräller av just den sortens bilder på nätet.

Sen kan det vara fina fötter, fina skor och fina bakgrunder men särskilt kreativt är det inte som komposition. Tycker alltså jag:-)

Elisabet. sa...

Monet: nej, det kanske inte är så originellt, men för mig skapar det en känsla och den väger upp allt det andra.

Det är som med solnedgångar; det är inte det minsta originellt, men likväl så håller man (läs: jag) på och fångar dem på löpande band.

Jo, jag tycker verkligen om den här bilden. För mig är det sommar ,-)

Eva i Tyresö sa...

Elisabet-jag tycker också om bilden!!!!!!!!!!!!!!

Monet sa...

Vilken tur att vi alla är olika och framförallt ser på bilder på olika sätt!!

Nånstans läste jag om en likasinnad till mig som tog i ännu värre och talade om att "hen" blev fullständigt illamående av dessa evigt återkommande "knotiga kvinnofötter med illröda naglar i sand eller just framför ett hav".

Så, som med solnedgångar, kan man kanske dela in mänskligheten i för och/eller emot?

Elisabet. sa...

Eva: ,-)

Monet: ja, det är helt enkelt fascinerande att vi alla är så olika och så underbart det dessutom är!

Och jo, jag har åtminstone en i bekantskapskretsen som nästan kräks vid åsynen av nakna fötter - ungefär som att andra inte vill se ormar eller spindlar på bild -, men själv tycker jag om det.

Nakna i fötter i sanden .., det gör mig bara lycklig, även om fötterna är knotiga ,-)

Och jag kan nästan garantera att ett sån bild kommer att finnas på den här bloggen i sommar ,-)

Steel City Anna sa...

Fascinerande är det vad man kan uppröras över. Instagram, det har jag inte hunnit med. Om det är roligare än twitter kanske jag ger det en chans :) Knotiga kvinnofötter i mängder låter spännande.

Elisabet. sa...

Steel City Anna: twitter är inget för mig, det kände jag direkt. Men Instagram ..., helt ljuvligt! Det tror jag att du skulle tycka om.