söndag 21 april 2013

Söndagförmiddag i tre bilder ..


Lakan som hänger på tork.
Spillkråkans tjut från grannens slänt.
Och harry som förvånat följer en humla med blicken.

Några rutor är ännu inte ifyllda. Men ska bli.

I väntan på jobb ..., gårdagens korsord i DN.
Nästan allt klarar jag själv, förutom det längsta ordet som tillhör bilden.
Det är likadant jämt .., just den biten är pv:s specialitet.
Och så rättar han mig.
"Nä, det ska vara dragharmonika, inte dragspelerska ...", säger han.



Och jag är hysteriskt förkyld och sitter ute i solen, allt medan pensionatsvärden - som nu piggnat till efter sin vända - kämpar med växthusgrunden.

Vid husses sida finns harry.
Alltid, alltid.

Och medan svensktoppsljudet hörs från det öppna köksfönstret, frågar jag om den hårt arbetande pv vill ha kaffe och kanelbulle?

Det vill han.

Och om två timmar är det dags att moppa till jobbet.

3 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

En undran. Hur djupt ska PV handgräva?
Tjälfritt..?
Isåfall är det tur att han inte ska gräva i här i Jämtlan, för då skulle dat ha varit 1,8 meter djupt att gräva ;-)

Mian sa...

Heja pv! Det ser kämpigt ut.
Är det i maj som växthuset ska levereras?

Elisabet. sa...

gunnar: han ska nog inte gräva så mycket djupare, tror jag .., här är tjälen ur jorden och pElle ska snart begravas bland scilla och vitsippor.

Mian: ja; om två veckor, tror jag.
Hopefully ,-)