söndag 12 maj 2013

Det bästa - ny sväng -! 


Nästa omgångs förstapris är Morgan Allings ljudbok "Kriget är slut" - åtta cd-skivor med författaren som uppläsare - och detta är en gåva från Eva i Tyresö.
Tack snälla Eva!

Eftersom den snälla (detta kallas att smöra ...) Kattis inte strypte mig när hennes lott kom bort, kommer hon med av bara farten i den här dragningen - oavsett om hon har nåt Det Bästa eller inte -.
Har du med ännu ett bidrag Kattis, blir det två lotter ,-)

Andrapriset är vackra, vårliga servetter skänkta av Sonja.



Såja, nu ligger hon där allaredan, som pv skulle säga.

Hennes glädje - som verkligen värmde mångas hjärtan - kommer ni kanske ihåg?

Och vill ni vara med och dela med er av glädjen, så gör som vanligt .. mejla bara till bisse151@gmail.com, så ska vi försöka ("nä, stopp och belägg, dra inte in mig i det här, du skulle skriva två nya lotter, en till annannan och en till kattis, men glömde väl bort dig och skrev samma namn på båda!" säger pv och fortsätter att studera växthusritningen ...) få ordning på det hela.

Varmt välkomna med era bidrag!


Dagens vinst  - förstapriset - som vanns av annannan i Portugal, är en bok författad av Mymmel Blomberg, kvinnan som blev Hildas mamma och som levde tillsammans med pv under ett par år.
En snäll och rar madame med varma och glada ögon!
Här kan man läsa mer om författarna (dom är två) och om boken ..,. och så kan man beundra tavlorna på Mymmels vägg.  Det är Mymmel till höger på bilden.

Tröstpriset gick till Skellefteå.
Då vet ni. Det är ellem som får kalasa på jordgubbspastillerna.
Grattis till er båda! Ds.

5 kommentarer:

Elisabet. sa...

Kattis:
;)

Ja, du ser. Här blir det bot och bättring bums!

Turtlan sa...

Ordning och reda
Dragning på fredag.... eller kanske lördag?

:-))

annannan sa...

Men vet ni vad. Jag tror det var kattislotten med mitt namn som ni drog. Det var inte riktigt min lott, det kande jag. Om nu boken redan gatt ivag sa skickar jag den pa stafett till Kattis sedan (nar jag har last den forstas :-))

Elisabet. sa...

annannan: det var så här .., jag hade alla lotter utom din och kattis, så dom skulle jag skriva nya och så blev det väl lite tankar på annat håll ..,-)

,-)
Leendet är till dig, eller när jag tänker på hur omtänksam du är.

Ja, skicka du till Kattis när du har läst den, om du vill.

Men jag kan lova att här ska bli ordning på lotteriet hädanefter!

Kattis sa...

annannan:
Tackar allra ödmjukast! :) Då kan jag ju fortfarande kalla mig för fröken 100% i det här uppmuntringslotteriet, ;)

(Det är dock alls inte nödvändigt, och jag unnar dig din vinst!)