tisdag 14 maj 2013

Effekten av lågtryck ...

Hon har inte kissat på sig, men spillt vatten på byxan.

... känner många till.

Själv åker jag rakt ner i underjorden.
Värk överallt. På gränsen till depression.

Men så slår jag ett telefonnummer som börjar på 0415. Det är min storasyster som svarar.

I nästan en halvtimme pratar vi om allt och inget.

Om elavbrott, morgontrötthet, hundar (dalmatiner respektive harrymodell) .., om personalträffen i lördags .., om goda vänner .., om skivepitelcancer och Alzheimers sjukdom .., om växhusritningen och pv:s kämpande .., om Eurovisionsfestivalen .., ("om jag så fick betalt skulle jag inte titta på det!", säger storasystern) ..., om barnbarn och om resan till Kreta.

Efteråt känns livet bra igen.


2 kommentarer:

Eva i Tyresö sa...

Underbart att du har en storasyster!! Vad gör dom som inte har det när lågtrycken kommer?
För mig går min lillasyster också bra!

SoF sa...

Ja idag känns det i knoppen att det är ett rejält lågtryck.
Här har både regnat, haglat och just nu skiner solen.
S.k. aprilväder i mitten av maj alltså.

♥ ♥ ♥

PS Ibland saknar jag en klok syster...säger jag som "bara" har bröder. DS