lördag 18 maj 2013

Idag är det dragning i lotteriet ...


Och i tillbringaren finns bland annat Cecilia N som - återigen - ska bli matte om några veckor.
Vilken glädje!
Tio kullsyskon finns på bilden!


Och där finns Monet som haft bästa-vän-besök nere i Frankrike.
Här äts det minsann smarrig glace-au-four!



Eva på Frösön har tillsammans med maken bilat i dom skotska högländerna.
Stor glädje, även om det mellan varven regnade och var kallt.
Särskilt på hotellrummet.
Här sitter hon och mumsar på något gott och tittar ut över världen.



Ingela i Ystad hade haft en helvetesvecka, ja, den förra alltså, men nu, när hon upptäckte att jordgubbsplantorna på balkongen tycks ska ge skörd, då kändes det genast bättre.


Helena/Cruella har tillbringat några dagar i sommarhuset på Österlen. 
Så här skriver hon: 

Veckoslutsbesöket i Skånehuset var det allra bästa på mycket länge.
Tre hela dagar av sol, umgänge, praktiskt arbete, frukost, lunch och middag ute...
Lammen skuttar på Haväng, fruktträden blommar.
Och jag sprang en runda och såg en sandödla:)



Putsa fönster hann hon med också - Helena - och så blev det ett fönsterbidrag, så där i all hast!

 

Eva på Frösön hade fler bilder .., körsbärsträden som blommade så vackert i Kungsträdgården i Stockholm ..., "tänk, om där inte hade varit såna massor med människor bara!" skrev hon.
Och så blev hon så glad över att Ann i Göteborg blev glad över olivtvålen (vinst i lotteriet), som Eva inhandlat under ett besök på Rhodos i Grekland.
Tänk, så är det verkligen .., att glädje sprider glädje!



Turtlan i Värmland hade - precis som Eva på Frösön -, varit på Bruce-Springsteen-konsert och var lyrisk! 
Så här skrev hon:

Hur gör han för att få med sig alla 55 000 st människor som var där?
De framme på scenen var som små myror från där vi satt och vi alla i publiken måste ha varit som ett helt jättehav av människor från scenen. Men trots det så var det en otrolig stämning i över tre timmar. Hur orkar han? Ingen paus utan fullt ös hela tiden.
Sen lämmeltåget därifrån bort mot Solna station. Ett helt hav med människor som skulle med pendeltåget. Hela havet kom med utan problem allt eftersom.
Det liksom flöt på.


Ulrika i Västmanland skriver så här: 
Max oerhörda glädje när rottweilern Roy kom och på besök. Åh som dom lekte!!
Och så idag, söndag. Min födelsedag.
Utflyktsdag i mina nya hemtrakter. Underbart!!



Anna-Lena i Tumba, som just nu befinner sig i ett halvregnigt Paris där hennes make firar sin födelsedag, hon vittnade om sin glädje: 

Här i Tumba har det varit det bästa i flera dagar med härlig försommarsol och grönska. 
Jag har varit ledig i fyra dagar vilket i sig har varit härligt, men allra bäst har det varit att kunna vara ute nästan precis hela dagarna. Lite trädgårdsfix och omplantering, men mest bara njutning. Detta får illustreras av första tulpanen som slog ut i förra veckan och som fortfarande faktiskt inte ätits upp av rådjuren som gästar vår trädgård dagligen. En annan trevlighet är ett för oss nytt fågelpar som tydligen häckar i närheten - svarthätta - och som trivs i vårt äppelträd. 
 
 

Nu är det den storartade Ann i Göteborgs tur: 
 
Förra veckan var inte så rolig, men det roligaste som hände var när vinsten i uppmuntringslotteriet kom.
Paketet var skickat till ateljén och brevbäraren hade uppenbara svårigheter att få det genom brevinkastet. Till slut gav han upp och ringde på.
Tvålen är underbar och har använts sedan den kom. Huden blir underbart mjuk och jag är så glad för den.
Kram till alla i skålen!
 
 

annannan i Portugal skriver så här:

Det var ett mejl från min bästa kompis under många år (nu mera sporadisk kontakt), som tackade mig för att jag visat henne Bruce Springsteens musik, då en gång för 25 år sedan. Som det ofta är när vi minns varsin del av det som skett, hade jag inte något minne av att det var så det gått till, men när jag tänker tillbaka vet jag att jag var närmast besatt av Springsteen under några år på 1980-talet. Nu hade hon varit på konserten i Stockholm. "Du skulle ha varit med" skrev hon, och det håller jag med om.
"My hometown" var det som jag föreslog att hon skulle börja lyssna på. Ibland kan man inte alls förstå varandras musiksmak, ibland träffar man verkligen rätt.
 
Tack alla ni rara som delat med er av er glädje! 
 Snart är mobilen fulladdad, då blir det dragning!


 
 


 

Inga kommentarer: