söndag 1 september 2013

Grattis pv! 


Femtioåtta år blir han idag .., denne jungfru och mellanbror som har vänster tumme upp.

Snäll, omtänksam, rättfram är han ..,  och skriver insändare och irriterar sig på banken som har åtta lediga kassor öppna, men inte en enda som tar emot en kund som vill sätta in pengar!
Sånt gör honom irriterad.
Då författar han t.om. ett brev till sparbankschefen.

Eller det årliga "tramset" med nollningen av högskoleeleverna ..., då blir det också en insändare!


Men just nu sover han .., klockan är sju på morgonen och jag ska gå en trappa upp och bjuda denne genomsnälle man på kaffe på säng.

Grattis, grattis!

16 kommentarer:

Mian sa...

Grattis Thomas!
Ha en riktigt skön födelsedag.

gunnar i vaplan sa...

Grattis och hurra härifrån ett höstruskigt Jämtland....!

Ulrika sa...

Grattis grattis Pv!
Jag såg vilken smarrig frukost du fick. =)

Ha en riktigt fin dag!!

Bert Bodin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Bert Bodin sa...

Gratulerar!

Jag retar mig också på banker.

Just nu retar jag mig på Nordea i Luleå, som jag har viss insikt hos, eftersom deras personalrum vetter åt gården där jag har mitt köksfönster.

De har fått en GIGANTISK platt-TV där och den står på dag OCH NATT, trots att bankpersonalen i vanlig ordning somnat in.

Platt-TV-apparater är strömslukare av rang. Mycket mer än tjockditona.

Monet sa...

Grattis käre pv! Du får en härlig födelsedag i din kära Elisabts sällskap. Vi är i Jönköping och hade hoppats kunna komma förbi men måste köra direkt till landet Skåne idag. Hurra från oss!

mossfolk sa...

Hipp hurra! Stort grattis på födelsedagen!
Från den som också skriver en och annan insändare och idag till och med skrivit ett långt inlägg på bloggen. Dock inte över banken :)

Hoppas att dagen blir strålande!

Kattis sa...

Hurra, hurra, hurra, hurra, till pv på hans dag!

Evas blogg sa...

Hurra för fine Thomas!

Ingela sa...

Grattishälsa från mej också!

Anonym sa...

Stort grattis från Skellefteå! ellem

Anonym sa...

Stort grattis från Skellefteå! ellem

Anonym sa...

Verkar vara en toppenkille du fått tag i! Stort Grattis!

Turtlan sa...

Stort jättegrattis PV!!! Sjunger Ja må han leva från sommarstugetrappan!

Vissa saker i beskrivningen stämmer med en viss M. Kanske inte insändarna men vissa likheter finns. M har kan grotta ner sig i detaljer och läsa lagtexter vad som gällde när han fick fortkörningsböter....

Men jag byter inte bort honom för allt smör i Småland. Ja å du har ju t o m fått en Smålänning :-)

Hurraaaa!

Gerd sa...

Ett jättegrattis till Thomas från oss i Norsjö!! :)

Cecilia N sa...

Grattis på födelsedagen, Thomas!