torsdag 12 september 2013

Ja, det gick ju bra det ...


Om man vaknar kring femsnåret, stiger upp kvart i sex .. moppar till affären och där vid tjugo över sju och då upptäcker att ojdå, vi har ju ändrat till vintertid på affären och öppnar inte förrän nio och alltså skulle jag inte vara på plats förrän 8.45 ..., då får man en hel del gjort.

Ingen stress alls blev det. 
Hann göra mejeriordrarna till Arla och Wapnö i god tid .., fyllde upp och tog emot leveranserna, gräddade bröd i parti och minut .., löste av Lena för fika och tog själv kaffe och .., ja, just det. 
Eftersom det fullkomligt duggar födelsedagar bland arbetskamraterna, bjuds det på tårta stup i tre! 
Nu var det Carina som hade fyllt år. 


Om man tillhör den del av människosläktet som inte utrustats med karaktär när det gäller mat (läs: allt som innehåller kalorier eller annat ohälsosamt ...), då ska man i alla fall inte arbeta i en livsmedelsbutik.

På bordet idag fanns alltså inte bara tårta, utan även en bytta med godis.

Jag instagrammade bilden och looog när jag såg svaret från min AP (för övrigt en riktig gottegris).

Så här skrev hon: "Ät upp godiset så slipper ni oroa er för flugorna!"

För övrigt gick det ganska bra.
I ett par veckors tid har jag varit jättebra i knäna, men idag låste högerknät sig och det var ett eländes elände och jag blev för några timmar nästan strakbent. 
Ja, ja.
Det är väl så det är.



3 kommentarer:

bettankax sa...

Älskar AP:s kommentar:)

Jessic a sa...

Fy för ditt onda ben. Hoppas det känns bättre imorgon.

Och jag ler igenkännande ang fikarumsbordet som a l l t i d är överbelamrat med godsaker, och jag som älskar allt som är gott ;)

Elisabet. sa...

Bettankax: ja, den var kort och resolut ,-)

Jessica: ibland tänker jag att det hade varit enklare om man arbetat vid ett löpande band!
Bjuder inte arbetskamraterna på tårta/nybakade bullar/äppelkakor/pajer .., så kommer brödförsäljarna med prover på nya godsaker .., ja, du vet säkert hur det brukar se ut på bordet i personalrummet ,-)