fredag 13 september 2013

Nästa veckas vinst i lotteriet ...


Så här är det: som några av er kanske kommer ihåg, blev jag ju alldeles betagen i Gustav Fridolins bok som handlar om hans morfar, farfar, tillika namne.

"Å, den ska jag allt ha som vinst i lotterit!" sa jag till pv.

Men så tänkte jag .., det skulle ju vara himla trevligt om man kunde få en liten hälsning från författaren, ja, bara nedskrivet på ett litet kort och så kan jag klistra fast det i början av boken.

Då googlade jag och fick fram Gustav Fridolins mailadress .., skrev till honom, berättade om lotteriet och hur mycket jag tyckte om boken .., att den skulle lottas ut och kunde han möjligen tänka sig att skriva en liten hälsning till vinnaren, bara på ett litet kort, och därefter posta det hit till Stensjö?

Det tog några dagar, så hade jag svar.
Jovisst, det skulle han gärna göra!

Sen har det gått ytterligare en tid och jag tänkte att ja, ja .., det kanske är så mycket att göra när man är språkrör, han har nog glömt det där med hälsningen och så lade jag lotterivinsten åt sidan.

Eller rättare sagt; jag gav den till Gösta - själva Notarius Publicus - i födelsedagspresent och så tänkte jag att .. ja, skulle nu språkröret komma ihåg den där lappen, så köper jag helt enkelt en ny bok och lottar ut den i stället.

Döm om min förvåning när jag idag i postlådan hittar ett stort brunt kuvert i postlådan.
Och i kuvertet .., ligger just den här boken, med hälsning inskriven av författaren!

Så himla snällt!!

Den som är sugen på att vinna den, kan redan nu börja spana på vad som blev det bästa.

Och i morgon är det dragning på dom fina armbanden.

Och ett från hjärtat stooort tack! säger jag till Gustav Fridolin.
Det är nästan så att jag kan tänka mig att bli miljöpartist, men bara nästan ,-)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det är jag redan.

Anonym sa...

Jag är halv miljöpartist, men om jag vinner boken kan jag kanske tänka mig att bli hel.
Anne i Mantorp

Turtlan sa...

Härlg liten berättelse! Fick du alltså en ny bok av honom?

Jag är också en andel miljöpartiat. Efter detta inlägg så kan andelen utökas.

Elisabet. sa...

Pv: jag vet 😉.
Anne i Mantorp: 😉😉
Turtlan: javisst! Jag tänkte mig bara ett litet kort med hälsning till vinnaren. Så vänligt av honom!

Steel City Anna sa...

Han är en trevlig prick den där Fridolin :) när jag var yngre och ganska intresserad av politik, brukade skriva brev och ställa frågor och så, intervjuade ibland för skolan, så var alltid miljöpartiet och vänsterpartiet trevligast, snabbast på att svara och verkade genuint glada för att en ung människa var engagerad (även fast jag mest var ganska kritisk). Nu är det inte riktigt där jag står politiskt, men jag minns det och tycker att det visar på att allt inte är spel för gallerierna och tomma löften.

Elisabet. sa...

Steel City Anna: intressant och jo, jag håller med .., det var vänligt av honom och tänk, vad det betyder det där!

Politiker som tar sig tid att svara, det tycker jag om.

Evas blogg sa...

Så trevligt!