fredag 13 september 2013

Ombytta roller ...

"Om jag tänker flytta mig, harry? Glöm det!"

Snart är han fyra år, den lille sigge nilsson .., och först nu börjar han visa tecken på social kompetens!
Fast det är klart, om man har tillbringat sina första åtta veckor bland fjorton andra katter (många av dem kattungar, men ändå), så kanske man blir aningen miljöskadad och bestämmer sig för att "den dagen jag blir stor, ska jag minsann ha lugn och ro omkring mig!"

Och så har det verkligen varit.
Vi vet att han tillbringar en stor del av sin tid i den enorma lagården på andra sidan bäcken .., ibland ligger han i garaget och mellan varven under rhododendronbuskarna hos  grannarna.

Två gånger om dagen - max - har sigge hälsat på i det gula huset och då enbart för att få mat.
Vi har fungerat mest som en restaurang.

Men så plötsligt .., några månader efter pElles hädanfärd, så börjar han titta in lite oftare.
Ibland flera gånger om dagen!

Då hör man sigges jamande på hundra meters avstånd ..., mjaaaaau, mjaaaaaaauuuu .., och så kommer han inspatserande och meddelar högljutt att nu vill han ha Icas torrfoder, alternativt harrys mat .. -fisk bryr han sig inte om.
Sen ..., kan det bli en tupplur på soffan Ektorp.

Igårkväll såg det ut så här: en avslappnad sigge och en något oerhört förnärmad harry, som, när bildens tas, fortfarande lever i den tron att att sigge ska hoppa ner och lämna plats för en stor hund.

Men se, där trodde han fel.

2 kommentarer:

Eva i Tyresö sa...

Väldigt spännande ! Var lägger sig Harry då?

Ulrika sa...

Harrys min är så underbar! :-D :-D