måndag 9 december 2013

Det bästa för ellem i Skellefteå ...


Hej!

Det bästa var nog 1:a Adventshelgen då jag åkte till Vasa. 
Anledningen till att jag for var min mosters begravning. Det är ju tråkigt men 93 år gammal och på god väg in i sin demenssjukdom kan en snabb hjärtinfarkt vara ett värdigt slut på ett strävsamt liv. 

Vid minnesstunden fick jag träffa kusiner och kusinbarn och en kusin hade jag inte träffat på 15 år. Efteråt följde jag en kusin och hans fru hem till byn där vi brukar vara på somrarna. Där sov jag över och blev bjuden på en delikat älggryta mm. 

Tyvärr var det inte väder som inbjöd till så mycket utevistelse, pga storm och vågrätt snöfall men en liten promenad blev det i alla fall. Då fångade jag ett gammalt fönster i uthuset vid mammas föräldrahem. De andra två fönstren är från båten och från hotellet jag sov på fredag natt. Det har du fått förut men nu var det i vinterskrud.
Kram Lis-Marie

Inga kommentarer: