söndag 8 december 2013

Och så var det dags för Efit ....

Ett foto i timmen, alltså.
Aldrig går dagarna så fort som just då!
Andra deltagare hittar du här.


Vid 7-tiden ligger jag i sängen och lyssnar till P1 och Språket.
Intill mig ligger någon annan och sover ljudlöst, så där så jag får väcka honom och kolla så att han verkligen lever. Jodå.


Vid 8-tiden har den ljudlöse stigit upp och tagit harry på promenad.
Själv far jag runt med dammsugaren i sängkammaren och när jag passerar min sida, tittar jag ut genom fönstret och tänker att jag måste fylla på fröautomaterna till alla småfåglarna.


Vid 9-tiden upptäcker jag att linnejackan måste slängas i maskinen.


Kring 10-tiden förbereder jag mig för att göra chokladgodis, alltså måste jag röja lite på arbetsbänken. I fönstret står sånt som betyder mycket för mig; en ängel från äldsta dottern .., Kapten Haddock som har tappat en arm .., en plastgubbe som påminner om sonen som alltid lekte med såna .., där är en tupp från Portugal, inhandlad av AP och ett får som mest liknar ett marsvin - från min syster i Australien - och den finaste julklapp jag fått av henne.


Vid 11.00 ... ägnar jag mig åt chokladgodistillverkning och i soffan Ektorp sitter någon och rättar matteprov, allt medan harry ligger nära-nära husse. Stafett på tv.
Liiiite svårt är det med rättningskoncentrationen.


12.00 piiiiip ... har matteläraren skalat en clementin.


Kl.13.00 tittar vi på stafetten och önskar att Norge aldrig hade återlämnats.
Tjugo minuter senare, när Hellner gått i mål, kommer jag ju ihåg Efit. 
När jag passerar köksfönstret, är detta vad jag ser. 
Regn och rusk!


Vid 14.00 tar jag mig en titt på papperen från Ortopedmottagningen i Halmstad.
Tre sidor är det.
Man kan tro att det är en general som har författat brevet. 


Vid 18.00-tiden har jag hunnit med att somna på soffan Ektorp .., laga middag, diska och sedan läsa DN från första till sista sidan. Jag har även hunnit med att upptäcka att jag totalt glömt bort Efit-bilderna! Ajabaja! 


Kring 19.00-tiden. 
Ja,  käre tid vilken inspirerande Efit, den som tittar in här borde få medalj! 
Han som har rättat matteprov tar igen sig.
Det gör även harry och sigge nilsson. 

Sen går det ett par timmar ....
Vi tittar på Allt för Sverige och hoppas att mannen med basrösten ska vinna, men så blir det inte.
Och trots allt är nog ett släktkalas i Skåne något av det bästa man kan vara med om, så jo, det är helt okej.


Vid 21.00-tiden .., då tar sig husets herre an matteproven igen. 
Och det är becksvart ute och snart dags att göra natt.

13 kommentarer:

Ulrika sa...

Jag är också med idag. Mysigt att titta in hos dig. :-)

Elisabet. sa...

Ulrika: det finns kaffe kvar i bryggaren om du vill ha ...

Micke sa...

Kikar in och förser mig av lite kaffe också ;)

Mian sa...

Så söndagsstilig pv är i röd skjorta!

Tankevågor sa...

Håller med MIan....snyggt med röd skjorta på honom...


Tinnan sa...

Fler lärare som arbetar helg, ser jag... Vinterstudion är bra till mycket, bl a som uppmuntrare vid tråkigt rättningsarbete.

Caroline sa...

Minns när min mamma jobbade som lärare och rättade prov på helgerna :)

Elisabet. sa...

Micke: hoppas att det smakade bra!
Mian och Tankevågor: jo, han klär i rött ,-)
Tinnan och Caroline: det blir mycket sånt i december ....,-)

Jessica sa...

Jodå lammöron är mums tycker jycken;)

Roligt att hitta hit och få se din dag!

Kattis sa...

Du ska se luntan jag var tvungen att läsa, och skriva på i tre exemplar, innan det jag fick bli med i studien gällande mina nya medikamenter... En avhandling!

Janicke sa...

Verkar som en skön dag med omväxlande göra, slappa och glömma "måsten".

Jessica sa...

Tack för att vi fick se din dag :)
Mysigt med tidningsläsning och lite sömn :)

Sofia sa...

Kikar in på din dag, det ser ut att ha varit en lugn och skön vinterdag (förutom att det kanske regnade då:) )