måndag 9 december 2013

Det man minns ...


"Maken X avled i maj i år.
De kunde bo kvar i huset livet ut tack vare barn, grannar och inte minst en kompetent och varmhjärtad hemtjänst.
Efter sig lämnar de framför allt tacksamhet, men även ett välskött linneförråd och en myckenhet av djupfryst äppelmos."
Barnen

// Från hemtidningens sida över nyligen avlidna.
Och jag tänker på hur olika det är med vad man kommer ihåg.
Och vad som sätter avtryck.
Alldeles varm i hjärtat blir jag av all djupfryst äppelmos.

3 kommentarer:

Rexxie sa...

...och vad snällt att komma ihåg den kompetenta och varmhjärtade hemtjänsten!

Kattis sa...

...och jag vågar inte ens skriva vad vi hittade mängder av, och från vilka årtionden, i min svärmors gamla frysbox!

Elisabet. sa...

Rexxie: ja, det tycker jag också ,-)

Kattis: min mamma hade samlat på sig hur många tomma kartonger med strö, - och bitsocker som helst, men det var ju Alzheimers fel, förstås ,-)