torsdag 20 februari 2014

Det bästa för Ann i Göteborg ...


Det bästa i veckan är att jag fortfarande är så taggad att hålla mig till LCHF och att jag redan känner att jag mår så mycket bättre.
Piggare på dagen, sover bättre på natten och mindre om midjan.

Tack “syster Ratched” (också känd som diabetessköterskan på vårdcentralen)!
Kram
Ann

PS Bilden har jag lånat här.
Den visar Louise Fletcher i rollen som syster Ratched i filmen “Gökboet”.Ds.

// Elisabet säger: den filmen har jag nog sett tio gånger - minst! -.
Så många bra skådespelare i en och samma film .., det trodde jag inte var möjligt att finna!

7 kommentarer:

Bloggblad sa...

Är jag den enda som inte har sett Gökboet? Det har bara inte blivit av.

OneLessKidney sa...

Nej, du är inte den enda! Jag har faktiskt inte heller sett Gökboet...

OneLessKidney sa...

...och inte har jag sett The Deer Hunter, Taxi Driver eller Kramer vs Kramer heller...

:-)

Elisabet. sa...

Bloggblad: den filmen blev nästan som en vattendelare, somliga såg den som att man gjorde narr av människor med psykiska problem, jag såg det precis tvärtom!

Rexxie: det förklarar allt :)

STORARTAT! sa...

Det är mycket man ska hinna med, men Gökboet är en film man ska ta sig tid till.
Deer hunter är hemsk men mycket bra precis som Taxi driver, men Kramer vs Kramer kan man vara utan - tycker jag!

Elisabet. sa...

STORARTAT: jag kunde inte sagt det bättre själv!

Elisabet. sa...

Jag har inte heller sett Gökboet. Men är glad ändå.
PV