fredag 21 februari 2014

Det bästa för Eva i Tyresö ...


Det allra bästa är Hans Rosling!!!

Jag har sett honom förr i TV och han ger optimism och han upplyser och  ger framtidstro.
En otrolig människa!!!!
Idag kom han i min TV i Kunskapskanalen. Framtidens statistik. kl 10.00
Han berättar så man blir väldigt berörd.
 
Han talar om sitt barnbarn Doris! 
Vidare får vi höra om en ung Hans Rosling (30) som arbetade i Mocambique på ett otillräckligt
sjukhus!
Han talar också om Andre och Olivia som är mycket fattiga och bor i Mocambique nu och till slut kan skaffa sig en cykel som förändrar deras liv.
 
Vilken föreläsning!
Varm blir man!
 
Eva i Tyresö

2 kommentarer:

mellansystern sa...

Hej jag vill inte höja någon enskild person till någon bättre människa än någon annan, då varje människa har samma värde. Hans Rosling är en oerhört duktig och spännande person som jag ser som ett föredöme för många av oss som jag gärna vill se mer av.

Barbro

Turtlan sa...

En mycket klok, kunnig och härlig person. Såna behövs för förändring och jag beundrar hans energi.