söndag 16 februari 2014

Dom där sandalerna ...



För säkerligen tio, tolv år sedan, om inte mera, köpte jag mina allra första sandaler, det är dom som syns på bilden. Jag köpte dem i Ystad hos massösdamen och kom att älska dem innerligt!

Ja, helt ärligt kom sandalerna att bli som en del av mig själv.
Hela somrarna gick jag omkring i dem .., dom blev mjuka och lena och var säkerligen inte särskilt fotriktiga - helt platta -, men ååå, så jag älskade dem!

Sandalerna fick vara med på äldsta dotterns bröllop (ja, jag har inte gått kursen i vett & etikett och ville inte ha högklackade fin-skor) .., dom har följt med på resor till Kreta, Samos, London, Kefalonia, Bohuslän, Stensjö, Floda, Stockholm, Danmark .., dom har vilat i lena sanden i Ystad när jag om kvällarna tog dopp i havet nere vid Saltsjöbadens hotell och om vintrarna hängde dom på en krok på väggen i lilla 1:an på Regementsgatan.
Så där som en tavla.



Något år efter det allra första sandalköpet (det blev flera), kom jag till Stockholm och strosade då omkring i Gamla Stan.
Det var då jag - av en ren händelse - upptäckte Roberta Settels Sandalbutik, ja, det var ju därifrån mina sandaler kom från början och jag studsade till av glädje .., öppnade dörren och gick in.


Där inne stod då Roberta själv .., en till åren kommen kvinna, lite indianlik tyckte jag .., och jag berättade om sandalglädjen och frågade om jag fick fånga hennes vänstra hand på bild och ja, det var inga problem.

Och Roberta berättade vänligt om sig själv.
Här kan man läsa om just detta.
Obs! (Man får skriva in Roberta Settels i sökrutan .. jag har gjort nån miss där så jag inte kan länka direkt till rätt inlägg).



Alldeles nyss, när jag satt i soffan Ektorp och bläddrade i dagens morgontidning .., upptäckte jag den här annonsen.

Och jag tänkte ..., om du Roberta Settels bara visste vilken glädje dina sandaler har givit mig!

Tack! säger jag.




4 kommentarer:

OneLessKidney sa...

http://elisabetnilsson.blogspot.se/2007/08/roberta-settels-vnstra-hand.html

Elisabet. sa...

Rexxie: ja, men hos mig kommer alla händer upp på samma gång ....?

OneLessKidney sa...

Ja, om du klickar på din länk, men om du använder min så kommer du rätt...

:-)

OneLessKidney sa...

Om du kollar på din länk så ser den ut så här:

http://www.elisabetnilsson.blogspot.se/#!http://elisabetnilsson.blogspot.com/2007/08/roberta-settels-vnstra-hand.html

alltså www.elisabetnillson.blogspot.se/#! för mycket mellan http:// och den riktiga länken