lördag 22 mars 2014

Några timmar i Halmstad ...

Stil-ikonen på stadspromenad ....

Klockan 11.00 ska kören Västanvind ha liten konsert i Imanuelskyrkan med ett eller två m.
Pv kör moped in (det ska övas i två timmar innan det är dags ...) och jag tar bilen någon timme senare.

Om man bor på landet och är sextio år, då kan (obs. kan) det bli så att man inte tar den här klädbiten så värst allvarligt, eller så kan det vara så att man aldrig någonsin har gjort det, utan man går sin egen väg och någon stilikon är man inte heller, men det spelar liksom ingen roll.

Jag tror att det är en känsla av att dels vara trygg i sig själv och sen att inte bry sig om modet.

Fast .. när jag kliver ur bilen och upptäcker att jag har anorak, halsduk, fingervantar och mina Birkenstock på mig .., då ler jag.
Det var nog ändå inte meningen.

Ja, ja, det går det med.
Och inte fryser jag om fötterna heller, för även om det är lite blåsigt, så är det ingen kyla.
En enda människa tittar på sandalerna och hon är förlåten ..., jag säger "ajabaja .., inte titta så där!" och då ler kvinnan och så berättar jag om glömskan.



Här promenerar jag över floden Nissan.
F l o d e n.
The River.
Det outsägligt vackra biblioteket skymtar till höger.



Det blir en timmes trevlig underhållning av Västanvind och underhållningsorkestern.
En man spelar himmelskt på sin klarinett .., hans fru spelar tvärflöjt - också sååå fint -, Rock-Herbert - en tidigare idol i sin ungdom - sjöng Barbara Ann med kören som bakgrundssjöng ..., och allt var hur bra som helst!


Efteråt kommer en man fram och uttrycker sin beundran för underhållningen.
Pv tycks mycket belåten.

11 kommentarer:

Anders sa...

Vad tomt det ser ut?!

Elisabet. sa...

Anders: det var mycket folk i rörelse, men inte just där jag stod. Dom flesta rör sig väl kring Torget?

gunnar i vaplan sa...

Går det bra med röda hängslen så måste det ju fungera minst lika bra med Birkenstock ;-)

Elisabet. sa...

Anders: jaha, du menar kanske i lokalen? Nej, det var inte så tomt .., kanske ett fyrtiotal äldre och så jag då ,-)
Femtio, kanske? Men alla satt längst bak.

Elisabet. sa...

gunnar i vaplan: nu skulle jag ju inte sjunga och stå där framme, det var mer när jag gick på stan - till kyrkan - (parkerade en bra bit därifrån) som mina sandaler lyste så starkt ,-)

Bert Bodin sa...

Men du är kanske just den där stilikonen som du förnekar.

Låt nu detta bli en modeblogg. ;-)

Elisabet. sa...

Bert: det är just vad jag funderar på! Dagens outfit och allt sånt ,-)

Evas blogg sa...

Rock-Olga har jag hört talas om men aldrig Rock-Herbert. Härligt befriande att läsa om din outfit. Och pv var väldans så stilig i vitskjorta och slips!

Ruta Ett sa...

Körsång is "da shit"!

Anonym sa...

vad bra att du inte tog moppen!

Elisabet. sa...

Evas blogg: jag hade aldrig hört hans namn .., men han var rätt så bra ,-)

Ruta Ett: dom såg otroligt glada ut .., iaf vissa av dem! (ja, här blandas dom och dem hejvilt ,-)

benved: det har hänt flera gånger redan att jag kört moppe i sandaler ,-) Det går det med.