söndag 16 mars 2014

På akutmottagningen ...


För något år sedan fick vi av pv:s faster i Bjärlöv, en sån här vacker doftranka.
Den har stått i köket och nu sista tiden har den skjutit iväg ordentligt, så idag på morgonen tog jag mig an den lilla madamen.

Åååå, sicket elände!

Rotklumpen var insnärjd i det här nätet som sitter runt om och jag frigjorde .., lossade och pysslade om .., småpratade och sa att "men lilla vän, nu ska du få det så oändligt mycket bättre!" ..., satte blomman i en dubbelt så stor lerkruka, fyllde på med ny jord .., och nu står den i köket och jag hoppas att den mår bra.

Lycka.

Eller helgdagsglädje.

3 kommentarer:

Anders sa...

Nu dör den säkert av chocken! Det brukar mina blommor göra...

:-)

Elisabet. sa...

Anders: nej då .., den ska nog fixa detta ,-) Hur går det med gåsfots-sticklingarna du vann? Lever dom?

Anders sa...

Jadå, fast de har drabbats av spinn så de ser lite ynkliga ut, men det skall nog ordna sig!