tisdag 1 april 2014

Det bästa för Eva på Frösön ...



Hej Elisabet!

Helgen var det bästa i veckan för mig.
Jag och yngsta dottern åkte till Uppsala för att se musikalen Cabaret.
Biljetten fick jag i julklapp av dottern.
Vi bodde på ett fint hotell nära stationen och nästan granne med teatern.


Lördag eftermiddag lyssnade vi till ett panelsamtal med Sarah Dawn Finer och en av de manliga skådespelarna. Intressant att lyssna till deras tankar kring skådespeleri.

Vi åt middag på teaterbaren och sen började den fantastiska föreställningen.
Då vi satt på fjärde rad kändes det som om vi var mitt bland allt som hände. Sarah D F var helt gudabenådad i rollen som Sally Bowles. Sång, musik, dans och teater-jag gillar musicaler. 


Under söndagen vandrade vi runt i de gamla stadsdelarna. Jag hann även med en stunds vila i domkyrkan. Därefter väntade tågresan hem igen.

Trots en tröttsam förkylning var resan värd varenda öre. Att byta miljö för en helg friskar upp sinnena.

Kram Eva