onsdag 2 april 2014

Det bästa för Marianne i Söderköping ...


Hej

Fick en bild från söndagskvällen när en liten men väldigt fin kör sjöng mina texter till Linda Sandströms tonsättningar – eftersom jag inte frågat någon om de vill synas är det praktiskt att den är lite suddig och på håll. S:t Anna vocalensamble heter de i alla fall.  

Åh, vilken lycka att gå fram och få lämna en ros till alla som gjorde musikgudstjänsten så fin, och att få ta emot applåder. Den här kyrkan ligger lite knöligt till för den som inte har bil, så det kommer sällan mer än ett tiotal personer när något anordnas, den här kvällen var det dessutom krock med en annan stor körgrej där alla mina körkompisar var och sjöng. 

Desto större glädje att det kom många många fler än vanligt – så det var inte så tomt som det ser ut där längst fram. Att ingen ska komma är alltid en fasa vid såna här tillfällen…

Jag var faktiskt minst lika glad när barnkören sjöng på förmiddagen, men jag vill inte lägga ut bilder på dem.

Marianne

Inga kommentarer: