lördag 5 april 2014

En vanlig lördag i april ...


Jag letar en synål men hittar en trådrulle. 
En gammladags trådrulle, såna som fanns i min barndom. 


Och jag dricker en vedervärdig dryck som ska göra susen inför operationen. 
Nästan så att man kräks. 
Fy farao!
För att göra pinan kort struntar jag i sugröret och häller upp allt i ett glas som blir nästan fullt.
Huvva! 
Tre flaskor återstår.


Och pv kommer hem med ett skal från en hädangången bläckfisk.
Helt otroligt! 
Finns bläckfiskar här ...?

 
Insidan fascinerar .., det ser ut som topografisk modell! 
Fantastiskt!

För övrigt är allt lugnt. 
Harry sover .., pv sätter potatis och jag ska läsa DN och GP. 

I morgon blir det dragning i The never ending lottery ,-)

 

6 kommentarer:

Evas blogg sa...

Varför ska du dricka det där?

Elisabet. sa...

Eva: jag googlade på kolhydratuppladdning före operation .., gör det du också ,-)

Steel City Anna sa...

Oj vad häftigt med bläckfisken, ser precis ut som en karta.

Elisabet. sa...

Steel City Anna: visst gör det! Jag tycker att det är såå läckert!

Lyckliga Grodan sa...

kom ihåg att man inte behöver göra allt man blir tillsagd om, t.ex om det övermaga äckligt

Elisabet. sa...

Lyckliga Grodan: pv är mäkta upprörd för att jag faktiskt tänker strunta i det där vedervärdiga! Att må illa i timmar (jo, så blev det!) kan ju inte heller vara det optimala ,-)
Tack doktorn!