onsdag 2 april 2014

Tiden ...


Dagar och veckor susar förbi.
Snart är tjugoen dagars sjukskrivning tillända.
På kylskåpsdörren - bland bilder från Grekland och ett limprecept -, sitter brevet från ortopedmottagningen.
Fyra dagar kvar nu tills det är dags för inläggning.
Inlagd gurka.
Inlagd sextioåring.
Inlagd Elisabet.


Jag städar i sängkammaren och gör fint, så där så det ska kännas bra att komma hem.
Letar blommor, men hittar inga .., det får bli timjankvistar som har överlevt vintern.

Skriver listor.
Letar en bra penna.

En necessär i min stil ...?

 Måste eller borde köpa nagellack (jag såg ett sjukhusprogram där den amerikanske läkaren sa att det värsta han visste var när han som gynekolog skulle undersöka höggravida kvinnor, ja, dom - kvinnorna med stora magar alltså -, hade nämligen fräckheten att inte sköta om sina fötter som dom skulle .., ja, sånt kan man tänka på ...), en bra penna måste jag få fatt i ..., en necessär (jag som alltid har plastpåsar bara!, det ser förstås inte så bra ut) .., en härlig kofta ...(var hittar jag en sådan ...?).

Men den undre är väl underbar!

Lite sånt.

Mellan varven kokar jag ägg och tar mig en hårdmacka med just ägg och Svennes kaviar.

Solen har gått i moln.


8 kommentarer:

Anonym sa...

Solen gick ner tidigt inne i stan också i dag. men det är en ny dag imorgon och då kommer solen tillbaks igen. vi kommer och hälsar på dig innan op' i Pandoras ask fanns hoppets aska kvar, Efter op dansar Du som en prima ballerina..Vi håller tummarna. kommer till avd 81 och hälsar på'k ram till Er båda två S o Gp

Kattis sa...

Jag brukar trösta mig med att de, läkare och sköterskor, nog sett värre! ;)

För övrigt har jag tvingats ta bort nagellack vid vård.

Cecilia N sa...

Jag har också för mig att man inte får ha nagellack på sig vid operation. De behöver se om det blir färgförändringar under naglarna, för cirkulation och så.

Men du kan ju ta med en flaska för att pynta till dig efteråt.

Elisabet. sa...

Sonja och Gösta: ja, gör det! Ska vi inte ta och äta nåt gott på Göstas, dom har öppet lördag och söndag mellan 12 - 16? Fundera på saken!

Kattis och Cecilia N: ja, jag tror det är så också .., och då struntar jag helt i det. Böja sig lär inte gå så bra ,-)

OneLessKidney sa...

Jag tycker absolut att du skall köra med den volangprydda neccessären! Sen att du får byta stil helt och hållet är väl en annan sak!

:-)

Monet sa...

Där ser du Elisabet. Du "letar din penna". Du som inte trodde det, då när det var prat om sånt;-)

Hoppas du hittar en bra och en trevlig liten necessär. Du verkar väl förberedd inflör allt, inklusive hemkomsten!

Bloggblad sa...

Jag ser att du redan fått svaret av Cecilia. Jag har ganska nyligen lärt mig det där med att de vill se färgen på fingertopparna och att den syns bäst under naglarna.

Du verkar ganska utvilad nu i alla fall... (Jag har hur mycket som helst att göra sen en månad tillbaka!)

Elisabet. sa...

Rexxie: nej, aldrig i livet ,-)

Monet: men nu förstår jag inte riktigt vad du menar? Jag får nog googla på pennor och se ,-)

Bloggblad: ja, då slapp jag den utgiften ,-)