torsdag 25 september 2014

Dagens fönster ....


... fångades av Ulrika, hon som har så svårt att sova om nätterna och åååå, så jag tycker synd om henne! Under en väldigt kort period hade jag själv såna problem och jag tänkte mer än en gång, att ett långvarigt tillstånd av icke-sömn .., det skulle i alla fall ge mig nervbekymmer.

Det går ju an om man - som jag själv - arbetar eftermiddag, eller inte har småbarn som ska passas dagtid .., men oj, för alla sömnlösa som ska upp i ottan och åka till ett arbete!

Och så undrar jag hur det gick för dig Ann i Göteborg, som också kämpade med detta?
Minns jag inte fel, blev det bättre när du började med LCHF-kost?

1 kommentar:

Ruta Ett sa...

Att inte kunna sova är förskräckligt! Jag fick hjälp av en läkare med mediciner under en övergångsperiod. Efterhand kunde jag våga tro att jag faktiskt skulle kunna sova en hel natt och kunde klara mig utan dem.
Hos mig var det stress, som gjorde att jag inte kunde sova.
Det gäller att hitta sina egna strategier och det som funkade för mig kanske inte funkar för någon annan.
MEN det är sant att sedan jag började med lchf-kost sover jag bättre - bättre kvalitet på sömnen och allt oftare känner jag mig utvilad när jag vaknar (vilket jag nästan aldrig gjorde förut). Det är precis som om jag blivit lugnare i kroppen.