fredag 26 september 2014

Fredagkväll ..... 

När mitt arbetspass är tillända - så där vid halv nio är jag hemma -, äter vi kräftor och från ugnen plockar vi ut vitlöksdoftande bröd.

Och så vitt vin till allt detta.
Jättegott.
Medan jag har slurpat i mig tre kräftor, är pv inne på sin första.

Han suger på varje litet pjuttben, såna där millimetertunna.

"Det kan ju omöjligen vara nånting att äta i det benet, det är ju som sytråd!" säger jag.

Men är man sambo med en smålänning så är man.

"Man ska inte förakta det lilla ...", säger han.
 
I morgon ska vi äta kräftor igen.

Då ska jag nog köpa två paket.


4 kommentarer:

Kattis sa...

Vi dricker ofta det vinet, fast rött, och det är gott, riktigt gott, både ekologiskt och rättvisemärkt.

För övrigt bör kräftor ätas färska, och från Hjälmaren eller Vättern! (Helst Vättern!)

Elisabet. sa...

Kattis: men jag vet ju inte skillnaden, har aldrig i livet ätit färska kräftor ,-) Och jag mår så gott .., det är väl vinet, förstås.

Kattis sa...

Om du smakat Elisabet, då hade du aldrig tvekat. Tro mig på mitt ord!

Elisabet. sa...

Kattis: jag tror dig!