måndag 22 september 2014

Först ut är Ann i Göteborg ...

Det bästa förra veckan var att jag bor i ett land där det finns allmän rösträtt. Det kan vara nåt att glädjas åt i dessa tider när så många av mina medmänniskor Inte har det!


Om jag ska vara lite mer på det lokala planet så var det bästa att kören äntligen har startat (det är jag som står vid lilla pilen).  “Du kan sjunga gospel”-kören är en outsinlig källa till glädje och nu kan jag se fram emot en höst av sång, “ståpäls” och som kronan på verket en konsert med Martin Stenmarck bilden har jag lånat här, som gästartist.


Han är inte en av mina favoriter, men kanske är han en gospelsångare av rang – vad vet jag?
Roligt är också att jag träffat tre kvinnor bland sopranerna, som jag tycker så mycket om och vi träffas då och då före repetitionerna och fikar och pratar. Jag kunde vara mamma till alla tre, åtminstone till två, men det har då ingen betydelse i det här sammanhanget.
Jag fick också veta att det spelats in en CD från konserten i våras så nu är det jag som inhandlar den på tisdag.

Det är också en glädje att kunna lyssna hur det lät. Jag fick ett smakprov via mail och det lät mycket bättre än vad jag trodde. När man står mitt inne i kören, så hör man nästan bara sin egen stämma

Kram Ann.

Inga kommentarer: