lördag 14 mars 2015

Det bästa för en madame i ett gult hus ...

Men Gösta .., oj, vad man saknar honom! Nu stod hans fåtölj tom.

Jo, det är att tillbringa delar av en lördagkväll hos Sonja i stan .., tillsammans med pv:s kusiner Mia och Mats och Mias man Roger.

Och så förstås, småttingarna Alfred och Elliot, tvillingar och om en månad 1 år gamla.


Att bli mamma och pappa när man är en bra bit över fyrtio, ja, jag tänkte .., men hur ska detta gå?

Nu vet jag: det går hur bra som helst!
En lyckligare mamma tror jag mig sällan ha skådat, så fylld av livsglädje och tacksamhet över vad livet kan hitta på och hon berättar glatt och leende om hur skönt det också är när småpojkarna somnat för kvällen och det blir lite egentid.

"Men då, ja, då sätter man sig i soffan och tittar på dem i mobilen .., eller gläntar på dörren till deras sovrum och står där och ser på dem ...".

Vilken härlig kväll det blev!
Vill ni höra menyn?
Till förrätt blev det en rågbrödskiva med gravad lax, citron .., en bit Saint Agur-ost (världens godaste) med en physalis till.
Huvudrätten bestod av stekt kött .., ugnsrostade grönsaker/potatis, en ljuvlig svampsås .., sallad och ett underbart gott rött vin (till den som så önskade och jag önskade ...).
Till dessert Sonjas egenhändigt gjorda vaniljpannacotta med blåbär och hallon!
Gudomligt! 


3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig middag.

Friherrinnan

Ruta Ett sa...

Oj, nu satt jag här och blev hungrig!

Elisabet. sa...

Friherrinnan: det kan jag lova dig att det var .., så trivsamt!

Ruta Ett: :)