måndag 16 oktober 2017

Dagens fönster ....


... finns i ett rött hus ute på en ..., ja, ute på slätten, helt enkelt.

Några kilometer bort finns samhället Västerstad, som låter som en stad men inte är det.
Lördagkväll hördes helgmålsringningen ända till min syster.

Åtta kilometer åt andra hållet ligger Hörby med ett härligt gammalt torg.
Aldrig har jag sett så många traktorer på en Ica-parkering som just i Hörby.



Letar efter någon film om Hörby, men allt som kommer upp handlar om traktorer.
Det får bli Hörby Big Band i stället.

2 kommentarer:

annannan sa...

Hej Elisabeth!

Hörby Big Band leds av en gammal klasskompis till mig. Och min pappa var klasskompis till en av sönerna Westerstad som tagit namnet efter gården. Small world!

Elisabet. sa...

annannan:ja, det upphör jag aldrig att förvånas över, detta hur liten världen är och hur många osannolika sammanträffanden man får vara med om!