tisdag 17 oktober 2017

Tisdag ...


Den allra finaste av höstdagar tycks det bli!
Ljummen luft .., verkligen   l j u m m e n ..., och så mild och go!
Ser flockar av för mig okända fåglar (läs: jag urskiljer dem inte) som flyger lågt, lågt över åkrarna ..., för övrigt är det lugnt.

Harry känner doft av löptikar och draaaar mer än vanligt i kopplet.

Ute på kustvägen ser jag kunden som varje dag måste gå miltals .., det spelar ingen roll när jag kör eller cyklar till affären, så möter eller passerar jag honom! En vattenflaska i ena handen och hörlurar i öronen. Han kanske är sjuttio år? Max.

Och löven gulnar i rask takt.

Kyckling på spisen.
Kokt kyckling med ris och currysås är nästan det bästa jag vet.

Pratar med friherrinnan som packar och packar och packar.
Till helgen ska pv hjälpa till och köra släp med sånt som ska till återvinningsstationen och nästa måndag är han chaufför när det som ska förvaras i ett hyrlager ska iväg.
Den dagen eller kvällen när allt är klart; när hennes del av huset - den hon bor i - är tomt, och när flyttstädningen är över, då torde friherrinnan pysa ihop som en pangad ballong.
Eller så blir det tvärtom.
En enda stor lättnad.
Att packa ihop ett helt liv ..,vilket sjå!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, just nu känns det ganska grymt .

Friherrinnan

Evas blogg sa...

Usch vad jobbigt. Kram till dig friherrinnan.

Anonym sa...

Men du flyttar väl inte långt bort?

Turtlan

Malin sa...

Låter hemskt tufft och hårt för Lena, friherinnan, hoppas allt går bra och att det finns något litet rart hus i landet någonstans som kan bli hennes. Glad att PV är så snäll och empatisk, för fy vad jobbigt det måste vara för henne.