lördag 21 oktober 2017

Det bästa för Turtlan i Karlstad ...


Hej!

Mitt veckans bästa var en middag ute med ett härligt gäng jobbarkompisar. Vi tackade av två kollegor som under året bytt arbete. Vi var ett gäng på sådär 20 personer och de flesta var kära vänner jag arbetat med under många år. Nu är vi spridda på olika håll så extra kul att få ses. Några lärde jag
t o m känna på mitt allra första jobb som nyfärdig sjuksköterska på slutet av 80-talet.

Mycket kunskap, erfarenhet och trygghet fanns där runt borden.

Sen att maten som kom in var kall för de flesta var en annan sak. En pastarätt med kantareller och rökt renkött. Tallrikarna togs ut för värmning... två gånger innan det blev varmt. Sen hade de också glömt lägga på renköttet så till slut kom den in i en separat skål. Det blev också många andra tokigheter, tex helt fel priser när folk skulle betala. Den stackars servitrisen gjorde nog allt hon kunde för det är ju inte hon som lagade maten.

Men kvällen var kul och härlig. Tiden gick alldeles för fort bara!

Någon bild har jag inte från kvällen men de här galgarna symboliserar vad jag känner för alla i sällskapet!

// Turtlan

Inga kommentarer: