onsdag 18 oktober 2017

Monicas pappa ...


Det var någon dag förra veckan som en rar kvinna kom in i affären för att hämta ut ett paket.
Paketet var ganska stort och fyrkantigt och platt och hon berättade att det var en tavla.
Så blev det lite småprat och det visade sig då att motivet på tavlan var en teckning som kvinnan gjort när hon var tio år och som föreställde hennes pappa som matade höns.

Höns på canvas, liksom.

Jag tyckte att det lät alldeles helt UNDERBART!

Igår kom kvinnan in och handlade igen och vi kom att prata om tavlan och efter att ha tvekat lite, ställde jag frågan: kunde hon tänka sig att visa den? På bloggen, till exempel?
Jo, det kunde hon. (Jag hade själv fått se den i hennes mobil och blev alldeles till mig).

Och så kom hönstavlan till min mobil!
Vilken glädje!

Ser ni så fint hon har tecknat! Och lite uppe till höger är en höna som flaxar iväg ner mot marken och där är en svart katt (kanske en kattunge) och där är den då tioåriga tösens pappa på väg att ge hönsen mat.

Tack du rara, vänliga, generösa Monica Mill som delade med dig av bilden!

// Och när jag googlade på henne, för att kolla stavningen, då dök annat upp ...
Sånt här, till exempel .., som går rakt in i hjärtat på mig!
Och mera .... 
 

3 kommentarer:

annannan sa...

Fint, det.

Rexxie sa...

Men... är pappa enbent?? :-O

Elisabet. sa...

annannan: hon tyckte nog om sin pappa :)

rexxie: ja, förmodligen ,-)