måndag 21 november 2022

En annorlunda värld ...


Detta är vad jag vaknar till. Inte är det mycket till snötäcke .., knappt så att det täcker gräset, men vackert ändå. 

Och när jag öppnar sovrumönstret för att släppa in frisk luft (eller mera: vädrar ut nattens luft), är detta vad jag ser.

Alldeles, alldeles tyst är det där ute. Några små ynka fågelkvitter, men det är också allt. 

Nyhetsmorgon på tv. 

Det handlar om Qatar .., Tutankamon och kombinerat åsk, - och snöoväder i Stockholm. 

Det handlar också om inställda tåg och trafikkaos. Som vanligt alltså, när den första snön kommer.

För övrigt tycker jag att  Sveriges Radios korrespondent Maria Persson Löfgren är så otroligt intressant att lyssna till, ja, vad beträffar hennes rapportering från Ryssland. I dagens P1-morgon berättar hon om "Unga ryssar och kriget i Ukraina".  Det blev sex minuters intressant lyssnande. Är man intresserad, kan man klicka på länken och skrolla ner lite.

4 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Oj! Ni har mer snö än vi.

Elisabet. sa...

Bert Bodin: det är inte mycket egentligen .., men tillräckligt. Pv vurpade med cykeln på väg till jobbet i morse och det var precis vad jag hade befarat. Det kändes halt när jag var ute med Harry.

Babsan sa...

Inget brutet får man hoppas🤗

Elisabet. sa...

Babsan: nej då, men han nämnde något om ont i höften och ena knät.