lördag 26 november 2022

På Spåret ....

... och nya deltagare ikväll. Lyssnar man till Vetenskapsradion är Lena Nordlund bekant och Niklas Källner har man ju sett sedan tidigare. Kul med nya människor! (Skriver inte hur det gick, utifall att någon ska titta på play.)

Annat som handlar om tv. 

Till vår stora förskräckelse upptäckte vi att SVT inte har rättigheterna till längdskidåkning, så nu blev det brått att teckna ett abonnemang, i alla fall tills vi kanske byter leverantör - vi har förstås Telia -. 

Stackars min syster i Skåne .., jag vet nog INGEN som är så intresserad av skidåkning (på längden och tvären) och hon har - vid åttioett års ålder - stenkoll på alla som tävlar. Där är det också Telia, men till veckan ska dom få bredband installerat .., måtte Viaplay ingå i den leverantör dom har valt. 

7 kommentarer:

Tony sa...

Kul med lite nya ansikten i På spåret.

Gunnel sa...

Saknar att inte längdskidåkningen går på SVT. Vi ser den på kanal 6 och det är reklam så man storknar. När denna hemska reklam sänds delar man bilden så reklam med ljud sänds i ena halvan och skidåkningen i den andra halvan av bilden. Helt sjukt!

Elisabet. sa...

Tony: ja, verkligen!

Elisabet. sa...

Gunnel: oj, det låter inte trevligt! Kollade på min laptop igår - i efterhand - på skidåkningen och hade Viaplay-texten över namnen på den som startade .., det var rent svårt att se.

Turtlan sa...

Det är så förbankat rörigt med alla dessa abonnemang och kanaler man behöver för att se tex sport. Har noll koll numera så har mer eller mindre gett upp att se på tex vintersport.
Hänger inte med alls.

Turtlan sa...

Jo angående På Spåret. Lena Nordlund gillar jag! Hon var bla med och gjorde det härliga radioprogrammet Kossornas planet på P4. Sen så hörde jag nyss programmet om när hon intervjuade Iggy Pop. Verkligen lyssningsvärt. I alla fall i min smak 😉
Lite svårt igår vilket lag jag skulle heja på. Härliga inslag från spännande ställen ute i världen.

Sen var det ju med en riktig världsmetropol om man frågar Bert ….

Elisabet. sa...

Turtlan: för mig var det enkelt .., jag har ibland haft svårt för en av kvinnorna i andra laget, men igår var hon mer "behärskad". Duktiga är dom ju hur som helst.
Och ja, Lena Nordlund tycker jag är så bra. Ja, Vetenskapsradion öht.