tisdag 23 januari 2024

Aktuellt ...


SVT:s Elin Jönsson som rapporterar från Charkiv i Ukraina .., hennes reportage i kväll efter dagens robotattack mot ett bostadshus,  s o m   det satte sig i hjärtat. 

I reportaget stod en kvinna - vit i ansiktet - och pratade i sin mobil. Hennes barn fanns kvar i det  raserade huset. 

Och en ung man hade sin pappa i samma hus. På bottenplanet. Samma oro där.

Å, jag känner ett sånt oresonligt hat mot den ryska ledningen, så det finns liksom inga gränser.

5 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Om DesPutin vill erövra Ukraina - har han då funderat på hur mycket det kommer att kosta att rusta upp grushögarna då?

Nej. Tänker gör han väl inte.

Anonym sa...

Bert: Och sen har han mage att säga att det är terror när Ukraina försvarar sig. Det är så skamligt så det är inte klokt! Sen är det ju oroande vilka nya kamrater han fått .., det blir som en ny världsordning. Men vi kan ju hoppas på Trump. Han säger sig ju ska skapa världsfred på en gång …. (Obs ironi!). /Elisabet

Tony sa...

Ja det var ett starkt inslag. Tycker även att Elin Jönsson är en reporter man lyssnar på, man blir fokuserad. Att hon orkar vara med så länge i dessa sammanhang förstår jag inte. Imponerande.

Gunnel sa...

Känner samma avsky mot Putin och hans nära medarbetare. Fruktansvärt att se hur den vanliga lilla människan får lida bara för att Putin ska erövra mark eller vad det nu är han krigar för.

Elisabet. sa...

KulTur i Natur - Tony och Gunnel: Förlåt sent svar, men det har varit full fart i landet Uppland och det kändes fel att sätta mig med min laptop, mitt i allt detta. Instämmer i båda era kommentarer! /Elisabet