onsdag 14 augusti 2024


Efteråt, efter klippningen, känner man sig som pånyttfödd. 

"Hur vill du ha det ...?" undrade Moa som nu återvänt efter fullbordad semester. 

Jag sa att betydligt kortare än sist .., att hon gärna fick ta rakapparaten och korta av längst ner där bak .., och kortare överallt. 

"Jaha, ja ..", sa hon och började klippa. 

"Vill du ha det ännu kortare ..?" frågade hon efter en stund. 

"Ja, väldigt gärna!" svarade jag. 

Lite pratade hon om sin utbildning .., att det nu endast återstod etthundra timmar att arbeta på, därefter väntar gesällprov i Växjö.

"Min mormor har lovat att ställa upp på permanentdelen, ja, jag har anlitat mest halva släkten!", förklarade hon leende. 

Momenten är flera .., klippning, permanent, färgning och så vidare.  ("Och så vidare" betyder att jag inte kommer ihåg om där var fler moment ...). 

Möter upp pv efteråt. Han är också nyklippt och så fin! Snaggad, nästan.

6 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Och var är bilderna! Var?

Elisabet. sa...

Ja, kanske att dom kommer ,-)

Babsan sa...

Bilder vore kul

bettan sa...

Älskar korta frisyrer(som du vet), oängsligt, coolt och lättskött.
Gullber (lånar ett ord från dig😉) om ett bildbevis🙏

Anonym sa...

Bettan: Ett kort tag funderade jag på att spara ut det igen, för att kunna sätta upp det - det har varit såååå äckligt varmt i nacken -! Är så glad att jag INTE gjorde det! / Elisabet

Anonym sa...

Babsan: Ska se om det går att ordna ;-). /E