torsdag 20 november 2008

L ängtan ...



Det här längtar jag efter:

  • pensionatvärdens varma händer (aldrig har jag mött en människa som alltid har så varma händer!)
  • härlig frukost tillsammans med pv och vännen Leina som också kommer till Halland!
  • och kanske Trivial på kvällen ...
  • och räkgryta
  • pelle som får gå ut och in som han vill och möjlighet att vässa klorna på en trädstam och bli kvar i en hel vecka ...
  • och ligga nära-nära-nära och känna att man har en flock på savannen som man tillhör och någon som håller ett öga på elden och man känner sig trygg och alldeles lugn ..
  • ungefär så .... och nu ska jag boka biljett den sista biten, från Båstad till Halmstad ...

9 kommentarer:

Evas blogg sa...

Tack för ett fint samtal! Hälsa pv och ha det så fint i helgen!! Ska du gå till någon busshållsplats?!

Marge_II sa...

Jag tror att du får din längtan uppfylld.
Väldigt snart.

Hoppas du får en underbar helg!

Elisabet. sa...

eva: nja, först tar jag tåget till malmö, byter till öresundståg som går raka spåret till halmstad och där möter pv upp.
Hahahaha .., NU FÖRST FÖRSTÅR jag vad du menar med busshållsplats!!!

(jag tänkte vad menar hon ...?)

/ Jag berättade nämligen för Eva att pv hade rättat dr Böhlander när hon sa att hon skulle gå till busshållSplatsen, med s i mitten.., och jag blev så irriterad, för ibland (obs. nu att jag skriver IBLAND) är lärare just såna .., så duktiga på att mästra andra, det gör även pv mellan varven! (Jo, det gör du visst det!)

Eva sade då att även hon säger busshållsplats och det var det jag skrattade åt nu.

Anonym sa...

Hej!

Jag förstår exakt hur din längtan känns, eftersom jag också har en sk särbo och ett liv med honom i en helt annan stad.. som också känns lika hemma, som hos mig själv ..
Ha en fin kväll Elisabet!

Elisabet. sa...

Marge ..(jag får inte till det där tecknet du har .., vad är det för nånting egentligen .., två l eller vad ...?): jo, i morgon åker jag, jag får sluta två timmar tidigare och tar fyratåget från Ystad!

Elisabet. sa...

Mia: ja, då vet du hur det är .., när det närmar sig, då börjar man längta nåt så hemskt!

Anonym sa...

Tänkte på dig i veckan när eleverna läste att Elisabeth hade namnsdag den 19:e. Ser att du har deträtt så bra och att du har något att längta till. Själv ska jag göra mitt livs resa. Jag ska åka med 24 andra västerbottningar till Bangladesh. Vi ska på en studieresa som anordnas av den Globala skolan och Sida. Så jag lär nog ha mycket att förtälja när jag kommer hem. Vi ska under 10 dagar bo i olika familjer och leva och äta som de. Så julen torde nog kännas lite annorlunda för mig när jag kommer hem den 14 december till Umeå. Ha det så bra!
Kraaaam från ett kyligt Västerbotten med några centimeter/Fia.

Elisabet. sa...

Ann-Sofie! Men du käre värld, vilket äventyr som väntar dig!!!

När du kommer hem och har gått ner i varv och allt (och botat magsjukan ..., haha ..), då kan du väl slå en signal och BERÄTTA!

Lycka till på resan och stor kram!

(Fia och jag delade övervåning hösten -71 .., hon stod och höll mig i handen när jag ringde barnmorskan och fick veta att jag var gravid, sjutton år ung ..-)

Leina sa...

jaaa, det ska bli så kul... Har en stund över nu, full rulle hela dagen... Sen hem, packa tandkrämen och kasta mig iväg till tåget mot landet Halland... =D