torsdag 20 november 2008

Underligheter eller inte ...?

P
recis mitt mellan mina ögonbryn får jag ett rött sårigt märke när jag blir trött och lite stressad.

Under mina tretton-dagar-på-raken-på-jobbet blev det där märket allt mer tydligt.

Många kunder frågade vad som hade hänt?

Det blev som en liten själslig trötthetsbarometer.

Men igår, då var jag helt ledig.

Gjorde ingenting av vikt.

Läste tidningar och löste korsord.

Drack te.

Handlade färskt bröd på Möllers.

Telefonsurrade.

Idag är märket i pannan som bortblåst.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Det får jag med! Vad konstigt.

Hanna sa...

Åh, ett alldeles eget stoppljus!

Evas blogg sa...

kroppen säger till när det blir för mycket!

Cecilia N sa...

Min son hade storkbett när han föddes, precis där näsan och ögonbrynet nästan möts.

Vadå försvinner "inom några månader", som det stod i Allt om barn?

Det satt i ganska länge. Och när han blev arg (vilket han blev!) så lyste det på.

Men sårigt blev det inte.

Anonym sa...

Det fick jag med för några år sedan. Jag trodde först att det var exem men så bara försvann det. Nu får jag samma sak mellan ögonbrynet och ögonlocket. Märkligt. Man ska inte stressa med andra ord.

Anonym sa...

Du har råkat i extas. Där har vi det.

Så här står det i Wikipedia: Såren uppstår oftast i samband med en stark inlevelse i Jesu lidandeshistoria, ibland beledsagade av extatiska visioner

Har han varit och handlat hos dig, kanske. :-)

Det kallas Stigma, eller stigmatisering.

Anonym sa...

Det var nog ett horn som höll på att växa ut ;) Hahaha, Bert har bäst humor!!!

UllaMona sa...

Eget stoppljus måste vara bra att ha...

Anonym sa...

Hei
Det er vel sånn,at kroppen sier i fra når det er nok.
Du går vel snart i sjokk,men jeg har trent i kveld også.
Nå skal jeg kose meg med gløgg og Höök på T.V.
-B-

Elisabet. sa...

matilda: dags att bilda en förening igen! (Helt borta är det inte .. men nästan ...)

Trillian (välkommen hit!), eva, madame N ...(inget storkbett är det i alla fall ...) ..., marianne ..., bert ...(ja, i extas hamnar jag ju ofta, men jag har icke skådat herren i kassakön idag ...!), annapanna (jo, han är härlig!) ..., ullamona (fast måttligt kul ...) och till sist bente (jepp, det blev chock! du är som jag själv, dit det bär, dit bär det ...: tack för er omsorg om den rödprickiga madamen!

Mildamakter sa...

Det finns (fanns??) djupfrysta kycklingar med klarknapp. När det poppade upp så var kycklingen klar.

Det är kanske likadant med dig, när märket poppar upp är du också klar, det vill säga då är det läge att vila och ta det lugnt.
Man ska lyssna på sin kropp, annars blir det väldigt obra, tro mig ;O)

Bloggblad sa...

Jag får röda kliande fläckar över hela kroppen när jag stressar... slår upp fort som ett paraply i ösregn... sen kliar jag tills det blöder... eller tar en Betapred... eller slutar stressa...

Sån tur att du äntligen får ledigt!