tisdag 18 november 2008

Trettonde-dagen-på-raken-fönstret ..


Älsklingsbilden numero uno: Madeleine tog den i Skottland.

Idag är det äntligen slut på maratonpasset .., nu återstår endast arbete från halv åtta till tre.

Åååå, så underbart det känns!

För att alls kunna masa mig upp om morgnarna har jag gjort - för mig - rekordtidiga kvällar!

Igår kröp jag under täcket vid niotiden och så lockade jag på Pelle som efter en stunds krusande hoppade upp hos matte och lade sig alldeles vid väggen .., jag hade min högra hand under hans haka och det kändes bra.

En slags närhet.

Och när jag låg där och plötsligt blev lite mindre trött, tänkte jag på hur filurigt livet är.

Jag tänkte på mamman till den döda flickan Malin, och så tänkte jag på detta att världen är så liten, så liten mitt i allt det stora!

För tänk, att det i går visade sig ..., att pv:s bästa kompis, som jag aldrig har träffat, hon känner den här mannen!

Som ett enda pussel är hela livet!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hei
Og jeg som trodde jeg ikke hadde magemuskler,trodde det var noe annet som disset sånn ca midt på kroppen.Men i dag kjennes det at denne kroppsdelen er der....
Har bestemt meg for å gjennomføre trening 2 kvelder i uken,så får vi se om dette har noen bivikninger,les mindre volum.Godt for deg å slenge bena på bordet i kveld,tenker jeg.
-B-

Evas blogg sa...

Och nu har du en ledig dag framför dig!!

Elisabet. sa...

-b-: hahha ..., så kände jag det när jag på 70-talet spelade badminton med en f.d. skånsk mästarinna. Jag kunde inte lägga in rattväxeln på vår Saab under flera dagar därefter, så "lämmen" var jag i högerarmen ..-)

eva: jaaa!!! Så HÄRLIGT! I morgon blir det ett besök hos Möllers.

Evas blogg sa...

Härligt! Det är du värd efter alla jobbdagar.

Elisabet. sa...

eva: ja, absolut ..,-)