söndag 14 december 2008

Hjääääälp!



Jag har råkat klicka på någon för mig okän d tangent o och när jag nu skriver, är texten mindre än myrägg och jag ser den inte!!

Hur gör jag för att ändra ...?

Säg inte att jag bara ska klicka på "textstorlek" för det funkar inte ...



Alltså, det är bara när jag SKRIVER ilägget det är litet ... jag ser inte alls nu, t.ex. ..., bara några svarta små prickar ..


Uppdatering: jag hittade det själv. Man ska trycka ctrl +++ om man vill ha texten större. Lätt som en plätt ..-)

3 kommentarer:

Monet sa...

Jag förstår verkligen din frustration. Inte kan jag hjälpa dig heller.

Ibland trycker jag på nån konstig tangent som gör att varje gång jag skall korrigera ett fel så backar texten baklänges och jag förlorar mening efter mening.

Men att inte SE vad man skriver, det är ju värre. Kan du inte pröva med att stänga av både dator och rycka loss tangentbordet och sen sätta på allt igen? Ibland sker det ju såna tekniska mirakel?

Jom Manilat sa...

Monet har tydligen gått fortsättningskursen för felsökning och underhåll av elektronisk utrustning.

Grundkursen är: När något krånglar eller ser konstigt ut, stäng apparaten. Slå sedan på den igen. Fungerar nästan alltid.

Att rycka loss tangentbordet måste tillhöra fortsättningskursen.

Elisabet. sa...

monet och jom: jag googlade på "större text .." eller nåt sånt och tro det eller ej .., där stod att om man trycker på ctrl och + och så klickar man mer och mer på +:et .. då blir texten större och siiii, det blev den verkligen!

Likadant, men tvärtom, om man vill förminska.

Ctrl -

Fantastiskt! hälsar datorexperten, madame Nilsson.