söndag 14 december 2008

Världens bästa tv-program ...



... är detta.

Och tänka sig, att här finns en programledare som inte sätter sig själv i fokus .., utan verkar vara genuint intresserad av de människor han möter.

När pensionatsvärden ringer säger jag att ..."kan vi inte åka till Italien på semester .., jag tror att jag har levt där i mitt förra liv ....?"

Han låter inte helt ovillig.

// Och blir man inte lycklig av att titta på det här inslaget .., då vet inte jag! Det är programledaren som ska lära sig att göra pasta på rätt sätt.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart!!! Det programmet förmedlar så mycket kärlek att det svämmar över alla kanter :-)Fantastico!
Förstår att du blir sugen på Italien.
Anna-Karin iH

Elisabet. sa...

Anna-Karin!

Jaaaa, visst blir man bara sååå lycklig!! (och hungrig ..-)

Mildamakter sa...

Det programmet gör mig glad i hela figuren och jag mår bra länge efteråt också. Fler sådan program tack :o)

Elisabet. sa...

Mildamakter: håller med!!

Christina sa...

"Solens mat" är ett av de bästa matprogram jag någonsin har sett. Hagström har förmågan att hitta och umgås med människor på ett sånt trevligt och genuint sätt, som i kvällens program när han bjöd på sig själv och pastatanterna skrattade så att de nästan ramlade av stolarna, så tokigt tyckte de att han betedde sig.

Ett av SVTs allra, allra bästa program.

Elisabet. sa...

Christina: ja, det är precis vad jag med tycker och ååå, så jag loooog åt tanten med pip-skrattet ..-))

Det är så mycket VÄRME i dom här programmen!

Inkan© sa...

Jag längtar till Italien....

Det är både värme och kärlek med - mycken kärlek och så självklart.
Detta är livet!

Anonym sa...

Fantastiskt program. Fantastiska människor. Vilken glädje, och vilket föredöme. Vi borde försöka ta till oss den i vår kultur också. Äta tillsammans, det är grunden för all samvaro.

Synd bara att bandit Berlusconi styr det där landet. Det sätter fläckar!

Evas blogg sa...

Kan vi inte ta en bloggträff i Italien?!

Dubbelörn sa...

Visst är han o programmet underbart?!

Har hans böcker o dessutom fått en av dem den dedicerad till mig.

Han bakom Solens Mat är vår grannes dotters svärfar ;)

Kram

Anita sa...

Håller med alla. Det är ett underbart program. Tyvärr missade jag programmet igår , men det finns ju repriser!

Italien är ett favoritland. Så mycket att man (dvs jag) till och med gifte sig där en gång i tiden..

Det Mörka Hotet sa...

Åh, det där är en underbar matlagningsserie med en fantastisk programledare - och vilken kanonbra berättarröst han har!

Främst gillar jag hans lugna och sköna berättarstil där till och med min reptilhjärna hänger med.

Anonym sa...

Ja, jag gillar också det programmet. Vilken härlig middag dom hade i slutet på kvällens program. Varför ser maten så smarrig ut i Italien?