tisdag 16 december 2008

På dejtingsidan ...



... valde jag konsekvent att inte involvera mig med män som visade alltför stort intresse för fester och sånt.

Jag är ju en sån tråkig typ ., en hemmasittarmänniska som gladeligen nöjer mig med att kolla på Gokväll, Fråga Doktorn och På Spåret.

Mina barns pappa var engagerad i nästan allting.

Säg en förening och han var medlem eller ordförande!

Och så seglar man iväg helt solokvist på livets stora hav och tänker att om man någonsin i livet mera ska ha en "käreste", så ska det helst vara en man som är ungefär som man själv är.

En sån där stugsittartyp.

Men vad händer?

Jo, man faller för en man som gladeligen bjuder sin stora släkt på fest ute på verandan och som av hjärtans lust till denna tillställning bakar tårtor, bröd och kakor och lagar räkgryta ..., och samme man är garanterat med i festkommitén i alla föreningar där han är delaktig och han inviterar sjuttio personer till sin stora födelsedag och av bara farten bygger han en dansbana inför den festen och såklart har han porslin så det räcker till allesammans.

Själv har jag sex tallrikar.

Och tänka sig, att den där energiske och festglade mannen åker jag till varannan helg.

Tre timmar på tåg enkel väg.

Frivilligt.

Alldeles frivilligt.

Så ..., det här med logiskt tänkande när det gäller känslor .., det finns det sannerligen inte mycket av.

Så är det.

9 kommentarer:

Tuvstarr sa...

Kärlek har väl ingenting att göra med logik.
Tack och lov!
Ha en trevlig kväll.

Anonym sa...

Kjærlighetens veier ,er IKKE logikk.Det handler om følelser og de styrer man gudskjelov ikke over.De bare kommer og er der.mest for å nytes.Det er jo hvordan den en faller for er,ikke minst som person i forhold til deg som teller.

-B-

Anonym sa...

Vilken tur att du föll för pv(eller tvärtom!?), för tänk vilken tråkig blogg om bra era tv-kvällar vi skull få läsa om annars.

Anonym sa...

Jag ler igenkännade åt din PV. Ännu ett drag som påminner om min smålänning. Det är ändå gott när man befinner sig med alla trevliga människor. På något märkligt vis så kan de där smålänningarna få till det med enkla medel. Jag gillar dem skarpt.

Anonym sa...

Den där Nicolina på F verkar ha bra pejl på omvärlden. Vilka analyser av människor hon sitter inne med. Imponerande.
PV

Det Mörka Hotet sa...

Låter helt underbart bra - typ!

Love, literature and gardening sa...

Det handlar om att komplettera varandra! Ni får en stimulerande inblick i varandras liv. PERFEKT! (Två partynissar skulle inte hinna med varandra och två stugsittare skulle växa fast i soffan...)

reneesfotoblogg sa...

Jag har fragment av någon dikt i huvudet som låter: Jag hade tänkt mig honom lång och .... också kom han kort och......
Jag minns att jag hade den i en liten note-bok där jag samlade på tänkvärda ord men var den är nu......
mvh R
PS Kanske någon bloggare som vet vad det är. Säkerligen svenskt DS

Elisabet. sa...

till er alla: jag trivs nåt så alldeles oerhört bra med pensionatsvärden och tycker att han är nästan den underbaraste mannen i världen.

(Ja, jag har ju inte träffat riktigt alla och skulle nu Al Pacino höra av sig ....., jaa ...).

Så jag tror att jag överlever att vi är olika i det fallet.

Vi är i alla fall lika enjängda.
Alltid nåt.