söndag 29 mars 2009

Födelsedag ...


Det passar ju som allra bäst att Emma Elisabet fyller 12 år just när mormor och pensionatsvärden är på besök!

Så det blir mormorstårta med nötkakebotten och färska bär och fem svenska flaggor.

Av sin mamma och pappa får födelesedagsbarnet en ny mobiltelefon.


Det blir ett fasligt pysslande och knåpande med att ordna alla tekniska finesser på den nya telefonen och lillebrorsan, kapten Lintott, han sitter och deppar medan hans mamma ägnar sig åt
simkort hit och dit.

Ser ni honom?
Han sitter mellan de två små flaggorna.

"Ja ..,. jag får ju bara ärva saker ..., jag får aldrig nån ny telefon!" säger han puttrigt.

Se där.

Detta är småsyskonens lott här i livet.

5 kommentarer:

Vonkis sa...

Grattis på födelsedagen! Den där tårtan ser verkligen smaskigt god ut.

Annas mamma sa...

Mmmmm, så gott, så friskt med hallon och jordgubbar, kunde nästan känna smaken, och med nötbottnar, precis så gjorde min mamma. Men, jag gjorde en knäckig äppelkaka efter fiskgratängen idag, var inte så tokigt det heller.

Elisabet. sa...

Vonkis: ja, det är Emma som fyller år förstås ..-)

Annas mamma: det är vanlig sockerkaksbotten med hackade hasselnötter i smeten .., mmm, så gott det blir!

Vonkis sa...

Anade att det inte var du men skrev inget namn då jag inte visste vad de var, namnet alltså :-)

Grattis Emma.

Elisabet. sa...

Vonkis: ,-)