fredag 3 april 2009

Vi är många nu ......

Detta är ett mail från min klasskamrat som bor utanför Stockholm.


"Jag har legat i förkylning i snart 2 veckor.
Idag känner jag mig (kanske) lite bättre.

Det är ju fortfarande inte så långt gånget på dagen, men än så länge känner jag mig som om det nog håller på att vända.

Det var en rejäl förkylning.
Ont i halsen och mycket hosta och så feber dag efter dag.

Ringde till läkaren i början av veckan för att försöka få tag på nåt hostdämpande till natten - man har ju hört talas om hur viktig sömnen är för tillfrisknandet.....

Men där var det ju tji att komma för.

Idag har vi alldeles fullt, du får försöka igen i morgon, så sköterskan.

Men när man knappt har ork att ta sig igenom dagen med sånt som obönhörligen måste genomföras (rasta hundarna och rensa kattpottorna t.ex.) då ödslar man inte sin kraft på att försöka ringa läkaren igen.

Och tiden har gjort sitt.

Det börjar i alla fall gå att svälja utan att först äta magnecyl och vänta ett tag."

4 kommentarer:

S o F sa...

Vågar man säga Trevlig Helg!? ;)

Jag har nog aldrig fått komma så snabbt till vårdcentralen som idag.
Ringde kl: 08, de ringde tillbaka 8.40, pratade o förklarade och sköterskan säger; Kom direkt. Kl 09 på vårdc. betalade och direkt in till distriktssköterskan. In på apoteket och så hem igen.
Detta måste vara personligt rekord.

Varför? Allergisk reaktion på nåt, har ingen aning om vad... Underläppen såg grotesk ut och intensiv klåda och utslag över kroppen.
Och jag som inte är nåt speciellt allergisk... (trodde jag ja)

Krya på dig Elisabet!!

Elisabet. sa...

S o F: men allergisk reaktion, då kan det ju vara frågan om livet, så det var väl en klok sköterska som lät dig komma bums!

Hoppas att du är bättre nu!

Turtlan sa...

Instämmer med Bettan där!

Ringer det någon med ett sånt symtom då säger man kom bums och inget annat! Så är det!

Krya på Er Från en i branschen.
Både till S o F och bäste Bloggmadamen!

Nu off duty :-))

Elisabet. sa...

Syster Turtlan: ja, är man vårdbiträde, så är man ..-))