tisdag 30 juni 2009

Tisdagmorgon ....

Från köket hörs vispande av ägg .., det ska bli äggröra och bacon till frukost, tydligen.

Igårkväll blev det bad i viken här nedanför .., alldeles stilla låg vattnet och en bit ifrån kom en man i sin båt .., han hade varit och fiskat .., och det var skönt att svalka sig och håret blev superlockigt och efteråt stöööp jag i sängen och låg här i lilla rummet och hörde pv prata med paret från Örebro.

"Vandrarhemmet" är litet och pyttigt .., våra rum ligger intill varandra.

Så där lite hemtrevligt, skulle jag kanske säga.

När jag nyss hämtade något från bilen, mötte jag kvinnan som förestår det hela.

Det blev lite småprat så där .., jag hämtade min blus som jag hade tvättat igårkväll och upptäckte att den inte alls hade torkat under natten .,. så nu hänger den så elegant under svenska-flaggan-vimpeln på verandan.

Idag blir det alltså Ulvön.

Så spännande det ska bli!

Och det är redan afrikavärme eller i alla fall närapå.

7 kommentarer:

Anita sa...

Vad tråkigt med Norrfällsviken!
Jag är dock säker på att turen till Ulvön blir en underbar upplevelse. Njut av båtresan över och fram för allt av den goda maten på Ulvöns värdshus.
Ha en riktigt fin dag!

Elisabet. sa...

smulan: norrfällsviken är säkert bra .. men vi hade väl otur.
Sängen var trasig .., kylskåpet visslade .., det var halvfärdigt och sterilt i stugan.
Nere vid hamnen är det ju hur fint som helst!

Det är ju också så, att man är så olika .., för mig är det här lite skruttiga vandrarhemmet en pärla, medan andra kanske skulle tycka att det är alldeles bedrövligt .., så små rum och ja, på det viset.

,-)

bettankax sa...

Jag har skickat sms..det är det där med täckning. Ha ännu en härlig dag!
Jag själv har fullt upp med att vara mormor ;):)

Mian sa...

Bra att ni bytte övernattningsställe. De kan faktiskt behöva sig en knäpp på näsan. Jag tycker att det är busfräckt att (dyrt) hyra ut logi där det mesta är undermåligt.
Åh så tropiskt varmt det är på nätterna. Svårt att sova.
Ha en skön dag på Ulvön. Själv far jag till torpet och skall sitta i skuggan, endast i skuggan.

Evas blogg sa...

Ulvön kommer att bli en upplevelse, en dag som denna med tropisk värme och sol. Kram!

Leina sa...

Ulvön är oxå bra... Besök det lilla, lilla minikyrkan... Fantastiska målningar... Mmmmm surströmming.... =D

Turtlan sa...

Spar även det här tipset var man kan bo. den delen av Sverige har jag än så länge missat.

Alltid bra med tips var man kan bo :-))

Fortsatt go tur söderöver!